×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگمحتوا تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است
تاریخ انتشار : 09 آبان 1401 زمان مطالعه : نام نویسنده : مرتضی حسینیان

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

  • SEO سئو فرآیند بهینه‌سازی یک وبسایت به منظور آوردن ترافیک ارگانیک به آن است.
  • SEM بازاریابی موتور های جستجو به پلتفرم‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای ترافیک وبسایت وابسته است.
  • اجرا و پیاده‌سازی هر دو کانال بازاریابی دیجیتال می‌تواند آگاهی از برند را بهبود دهد، ترافیک سایت را افزایش دهد و درآمد بیشتری را کسب کند.

وقتی بودجه بازاریابی خود را برنامه‌ریزی می‌کنید، هدف اصلی شما بیشترین رشد با صرف کمترین هزینه است.

وقتی بودجه‌ای را برای رشد درآمد خود ازطریق وبسایت اختصاص می‌دهید، باید هم سود کوتاه مدت و هم سودآوری بلند مدت را در نظر داشته باشید. به عبارت دیگر، شما باید سئو را با SEM مقایسه کنید.

البته، همه ما به خوبی می‌دانیم که مقایسه این دو با هم کار چندان آسانی نیست. بنابراین، ترکیب ایده آل کدام است؟ چگونه برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود بر SEM سرمایه‌گذاری کنید بدون این که تمام سرمایه خود را از دست داده و رشد در آینده را نادیده بگیرید؟

برای این که آگاهانه‌ترین تصمیمات بازاریابی را اتخاذ کنید، باید نقاط ضعف و قوت سئو در برابر SEM را درک کنید. بدهی است که بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو این است که سئو یک کانال بازاریابی بدون هزینه (یا ارگانیک) است، در حالی که SEM بازاریابی موتور های جستجو یک کانال بازاریابی پولی است.

هر دو این کانال‌ها می‌توانند نقش بسزایی در دستیابی به مخاطب هدف، بهبود رویت‌پذیری برند و رشد ترافیک وبسایت داشته باشند. با این وجود، به منظور به حداکثر رساندن نتایج بازاریابی، شما باید بدانید چه زمانی از سئو در مقابل SEM استفاده کنید.

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو (SEO)، فرآیند افزایش رویت‌پذیری ارگانیک (غیرپولی) در موتورهای جستجو به منظور بهبود آگاهی از برند و هدایت مخاطبان هدف بیشتر به وبسایت است. سئو به وبسایت بهینه‌سازی شده و نیز یک استراتژی خارجی معنادار نیاز دارد.

الگوریتم جستجو گوگل صفحات وب را بر اساس هزاران سیگنال مختلف رتبه‌بندی می‌کند. این فاکتورهای رتبه‌بندی شامل محتوای باکیفیت، تجربه کاربری خوب، لینک‌ها و غیره است. در نهایت،‌گوگل قصد دارد بهترین پاسخ‌ها را برای جستجوهای کاربران خود فراهم کند.

به منظور رقابت موثر در صفحات نتایج موتورهای جستجو ارگانیک (SERP)، مهم است تا برخی از تکنیک‌های اصلی سئو را که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، بکار بگیرید.

سئو داخلی

سئو داخلی فرآیند بهینه‌سازی المان‌هایی از یک صفحه وب است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمد صفحه در مورد چیست. همچنین اطمینان حاصل می‌کند که محتوای شما همراستا با انتظارات کاربران ازجمله هدف، فرمت و جامعیت کلمه کلیدی باشد.

به عبارت دیگر، ایا شما به بهترین شکل ممکن مشکل کاربر را حل کردید؟

سئو داخلی همچنین شامل بهینه‌سازی المان‌های صفحه مانند توضیحات متا، تگ‌های عنوان، هدینگ‌ها و برچسب جایگزین تصاویر است.

سئو خارجی

اعتبار یک وبسایت نقش بسیار مهمی را در رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک آن ایفا می‌کند. به طور کلی،‌ دامنه‌هایی با بک لینک‌های معتبرتر جستجوی ارگانیک بهتری به خود جذب می‌کنند. در واقع، بک لینک‌ها یکی از سه فاکتور مهم در رتبه‌بندی هستند.

یک برنامه سئو خارجی به خوبی طراحی شده، PR، رسانه اجتماعی، همکاری با اینفلوئنسرها، قالب شخصی bylines و دسترسی استاندارد برای ایجاد بک لینک‌های مرتبط را بهبود می‌بخشد. این لینک‌ها به URLهای خاصی که به آن‌ها لینک می‌شوند و نیز کل دامنه اعتبار می‌بخشند.

سئو فنی یا تکنیکال

سئو تکنیکال یا فنی شامل بهینه‌سازی مولفه‌های فنی یک وبسایت است. این به طور معمول شامل CMS، کدگذاری، اسکریپت‌ها، زمان بارگذاری صفحه و سرعت سایت،‌ ساختار URL، نقشه‌های سایت XML، robots.txt، اسکیما (داده ساختاریافته) و غیره است.

در نتیجه، خزنده‌های موتور جستجو می‌توانند صفحات را به درستی پیدا کرده، پیمایش کنند و رتبه‌بندی نمایند.

علاوه بر این، سئو فنی تضمین می‌کند که صفحات وب به معیارهای Core Web Vitals پایبند هستند تا بهترین تجربه کاربری را ارائه دهند.

بازاریابی محتوا

یک استراتژی محتوا جامع با کیفیت بالا برای سئو حیاتی است. اما این به چه معناست؟

اساسا بازاریابی محتوا بدان معنی است که هر چیزی که می‌نویسید ماهرانه نوشته شده باشد، معتبر و قابل اطمینان باشد. گوگل به این به طور مختصر به صورت E-A-T اشاره می‌کند.

به عبارت ساده‌تر، یک استراتژی تحقیق کلمات کلیدی خوب همراه با محتوای باکیفیت که با هدف کاربر همراستا است، به رتبه‌بندی بالاتر وبسایت کمک می‌کند.

افزودن جلوه‌های بصری مانند ویدئو، تصاویر، اسکرین شات‌ها، میم‌ها و اینفوگرافیک‌ها همگی به موفقیت سئو شما کمک خواهد کرد. دلیل آن این است که این المان‌ها مخاطب گسترده‌تری را جذب می‌کنند و از تاکتیک‌های لینک‌سازی پشتیبانی می‌کنند.

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست ؟

بازاریابی موتور جستجو (SEM) استفاده از پلتفرم‌های جستجو پولی برای افزایش رویت‌پذیری در موتورهای جستجو و هدایت ترافیک هدفمند بیشتر به سوی وبسایت است.

SEM نیازمند خرید تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) از گوگل ادز، مایکروسافت ادز، یاهو یا سایر برنامه‌های تبلیغاتی موتور جستجو است تا نام برند در نتایج جستجو ظاهر شوند.

استفاده از تبلیغات پولی شامل توانایی تعیین یک بودجه، سرمایه‌گذاری بر انواع مختلف تبلیغات،‌ اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مقرون به صرفه، ایجاد کپی تبلیغاتی جذاب و تحلیل داده به منظور تعیین ارزش و موفقیت تبلیغات است.

همچنین شامل توانایی بهینه‌سازی کمپین‌ها و عملکرد تبلیغاتی توسط تنظیم جنبه‌های مختلف یک کمپین به صورت مستمر است.

تفاوت‌های بین SEO و SEM

تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که SEM مستقیما رویت‌پذیری جستجو را خریداری می‌کند، در حالی که SEO آن را بدست می‌آورد. بنابراین، SEM بر سر بودجه رقابت می‌کند و سئو بر کیفیت و مرتبط بودن.

در اینجا برخی دیگر از تفاوت‌های بین سئو و SEM را بررسی می‌کنیم.

هزینه SEO در برابر SEM

مهم است توجه کنید که هم SEO و SEM دارای هزینه‌های پیاده‌سازی هستند که بر روی ROI تاثیر می‌گذارند. اجرا و پیاده‌سازی سئو با توجه به تعداد افرادی که درگیر آن هستند بیشتر است و دستیابی به نتایج در آن زمان‌بر می‌باشد. با این وجود، در نهایت به دلیل بازده مرکب به ROI بالاتری دست می‌یابد.

در مقابل،‌ SEM دارای یک دوره افزایش سریع است و سریع‌تر درآمدزایی می‌کند. بنابراین، اگر هزینه‌های کوتاه مدت را با هم مقایسه کنید، SEM برنده این رقابت است. اما اگر بازه مقایسه را به 24 ماه گسترش دهید، سئو پیشی خواهد گرفت.

در اینجا مثالی آورده شده است.

اگر یک تیم سئو داخلی دارید، هزینه‌هایی برای حقوق، مزایا، تجهیزات، آموزش،‌ مدیریت و تیم تکنولوژی سئو باید در نظر بگیرید. اگر به جای آن با یک آژانس سئو کار کنید، باید ماهانه برای آن هزینه پرداخت کنید و در عوض دوره تولید سریع‌تری خواهید داشت.

با تبلیغات PPC، شما اغلب هزینه‌های کمتری برای تیم داخلی یا آژانس خواهید داشت. با این وجود، شما هزینه اضافی پرداخت به ازای هر کلیک (CPC) برای تبلیغات خواهید داشت. این هزینه‌ها بسته به بازار و بودجه و نوع آژانسی که با آن‌ها کار می‌کنید، میلیون‌ها در ماه برای شما به همراه خواهد داشت.

اغلب، شرکت‌ها به طور تصاعدی هزینه بیشتری را برای کلیک‌های تبلیغاتی نسبت به هزینه‌های ماهانه سئو پرداخت می‌کنند، اگرچه سئو می‌تواند منجر به کارآمدی هزینه و عملکرد تجاری بیشتر شود.

دستیابی به نتایج زمان‌بر است

وقتی SEO را با SEM مقایسه می‌کنید، زمان فاکتور مهمی است که باید مد نظر قرار گرفته شود. شما می‌توانید تقریبا بلافاصله ترافیک را از تلاش‌های SEM بدست آورید.

در مقابل،‌ سئو ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا سود ترافیکی معناداری را به ارمغان بیاورد.

با توجه به این تفاوت، مهم است که اولویت‌بندی رویکرد خود را استراتژیک اتخاذ کنید. اگر نیاز دارید که خیلی سریع ترافیک را به یک صفحه وب موقتی برای یک رویداد فصلی هدایت کنید، SEM بهترین گزینه شما خواهد بود.

با این وجود، اگر می‌خواهید محتوای همیشه سبز حول یک کلمه کلیدی خاص ایجاد کنید که ارزش مرکب شما را برای سال‌ها افزایش دهد، سئو راه حل است.

ارزش مرکب بلندمدت

سئو در این زمینه یک مزیت بزرگ دارد. در واقع، تقریبا تنها انتخاب موجود است. با اتخاذ استراتژی مناسب، صفحات وب شما برای سال‌ها در رتبه‌های برتر نتایج موتورهای جستجو باقی می‌مانند و با حداقل سرمایه‌گذاری به درآمدزایی خود ادامه می‌دهند.

دلیل آن این است که بیشتر هزینه‌های شما برای سئو در همان ابتدا می‌باشند. تولید یک محتوا باکیفیت و لینک‌سازی برای آن در وهله اول به سرمایه‌گذاری نسبتا زیادی نیاز دارد.

اما وقتی آن صفحه بین 3 جایگاه برتر نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد، موقعیت رتبه‌بندی آن خودپایدار می‌شود.

ترافیک ارگانیک به بک لینک تبدیل می‌شود که رتبه شما را حفظ یا بهبود می‌بخشد و به بک لینک‌های بیشتر منجر می‌شود و این روند ادامه می‌یابد.

با بهبود سئو خود، نتایج جستجو ارگانیک شما ترکیب می‌شوند و افزایش رتبه را برای شما به همراه خواهند داشت. به عبارت دیگر، همانطور که دامنه کلی اعتبار پیدا می‌کند، صفحات وب نیز به صورت مجزا از آن سود می‌برند. برای این منظور، سئو تنها سرمایه‌گذاری بازاریابی است که در طول زمان ارزش بیشتری بدست می‌آورد.

از طرف دیگر، SEM تنها سود معاملاتی به همراه خواهد داشت. به محض این که کمپین تبلیغاتی متوقف می‌شود، ترافیک و لیدها نیز متوقف می‌شوند. به معنای واقعی کلمه، به محض پایان یافتن کمپین آن‌ها به صفر می‌رسند.

فرصت‌های تست

بعد از این که یک برنامه سئو را شروع کردید و صفحات وبسایت خود را بهینه نمودید، ماه‌ها طول می‌کشد تا تاثیر آن را ببینید و مطمئن شوید که کلمه کلیدی و استراتژی محتوایی شما کار می‌کند. به این ترتیب، تست و آزمایش زمان‌بر است.

در مقابل، SEM یک ابزار بازاریابی خوب برای تست و جمع آوری بینش سریع است. با SEM شما می‌توانید کلمات کلیدی، کپی رایتینگ تبلیغاتی و استراتژی‌های بکار رفته را با سرعت بیشتری نسبت به سئو تست کنید.

این همچنین به شما فرصت می‌دهد تا صفحات لندینگ خود را بر اساس داده‌های واقعی در بازه زمانی کوتاه‌تری بهبود دهید.

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

دارایی‌های SERP

سئو این فرصت را به برند می‌دهد تا دارایی‌های بیشتری را در SERP بدست آورد. این دارایی‌ها می‌تواند شامل اسنیپت‌ها، نمودارها، فهرست نقشه‌ها، لینک‌های مردم همچنین می‌پرسند، گردونه‌های تصویری یا ویدئویی، یافته‌های جالب و غیره باشد.

با بکارگیری چندین دارایی دیجیتال،‌ شما می‌توانید چندین فهرست را در نتایج جستجو به خود اختصاص دهید.

از طرف دیگر، SEM تنها یک موقعیت تبلیغاتی، افزونه‌ها و لینک‌های سایت را ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، با سئو شما می‌توانید بر صفحه تسلط داشته باشید. با SEM، شما می‌توانید دارایی‌های بیشتری را در صفحه به خود اختصاص دهید.

نرخ کلیک (CTR) سئو در برابر SEM

سئو منجر به نرخ کلیک بالاتری نسبت به تبلیغات پولی می‌شود. در مطالعه انجام شده توسط WordStream، نرخ کلیک متوسط در گوگل ادز در تمام صنایع تنها 17/3 درصد برای جستجو است.

در همین حال، مطالعه‌ای از Sistrix نشان می‌دهد که جایگاه 1 ارگانیک در گوگل می‌تواند منجر به نرخ کلیک 2/34 درصدی شود.

بر اساس ردیابی نرخ کلیک ارگانیک توسط Advanced Web Ranking،‌ جایگاه 3 ارگانیک در گوگل اغلب به نرخ کلیک بین 8 تا 10 درصد تفسیر می‌شود.

قابلیت اعتماد SEO در برابر SEM

وقتی صحبت از اعتماد و اطمینان به میان باشد، این دو حتی به هم نزدیک هم نیستند. جستجوگرها با کمال میل به جستجوی ارگانیک اعتماد می‌کنند زیرا به خوبی می‌دانند که این جایگاه‌ها خریداری نشده‌اند، بلکه بدست آورده شده‌اند.

و از آنجایی که گوگل سیگنال‌هایی را که تجربه کاربر و کیفیت محتوا را تعیین می‌کنند اولویت‌بندی کرده است، شکاف اعتماد بین SEO و SEM بیشتر شده است.

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

شباهت‌های SEO و SEM

یک شباهت اصلی بین SEO و SEM این است که هر دو آن‌ها کلمات کلیدی را برای هدایت ترافیک به وبسایت مورد هدف قرار می‌دهند. اگرچه فرآیند مورد استفاده برای جذب ترافیک بسیار متفاوت است، اما هر دو به ترافیک هدفمندی که به لید و فروش منجر می‌شود وابسته هستند.

چند شباهت دیگر بین SEO و SEM وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است.

آگاهی از برند

SEO و SEM هر دو در ایجاد آگاهی از برند موثر هستند. برجسته‌تر بودن در نتایج جستجوی ارگانیک و اشغال موقعیت‌های تبلیغاتی پولی به شما امکان می‌دهد تا در معرض دید بیشتر قرار بگیرید که می‌تواند به بهبود درک، اعتبار و اعتماد برند کمک کند.

(با این حال، یک تفاوت عمده این است که SEM به دلیل هزینه، اغلب گزینه مناسبی در بالای قیف بازاریابی نیست. SEM معمولاً به جای آن در وسط و پایین قیف استفاده می‌شود.)

افزایش ترافیک وبسایت

هم SEO و هم SEM فرصتی را برای یک برند فراهم می‌کند تا ترافیک وبسایت هدفمند خود را افزایش دهد. فهرست‌های ارگانیک و پولی در هر کانال بازاریابی دیجیتال کاربران را به وبسایت هدایت می‌کند.

اگر تگ‌های عنوان و متن توضیحات متا (سئو) یا کپی تبلیغاتی موثر (SEM) را با محتوای متقاعدکننده به خوبی ترکیب کنید، یک فرمول برنده برای رشد ترافیک خود خواهید داشت.

SEO یا SEM: کدام یک برای برند شما بهتر است؟

چه زمانی منطقی است که 100 درصد تلاش خود را در SEO در مقابل SEM سرمایه‌گذاری کنید و چه زمانی باید SEO و SEM را  با هم ترکیب کنید؟

هیچ پاسخ یکسانی برای همه این سوالات وجود ندارد. در عوض، چند فاکتور وجود دارد که می‌تواند تعیین کند که کدام گزینه بهتر است، مانند بودجه، اهداف، مرحله رشد کسب و کار و آنچه رقبای شما انجام می‌دهند.

چه موقع باید از سئو استفاده کنید؟

بسیاری از برندها از سئو به عنوان بخش اصلی برنامه‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. ارزش بلندمدت سئو می‌تواند از آگاهی از برند قوی‌تر تا افزایش در ترافیک، تولید لید، درآمد و سهم بازار آنلاین گسترش یابد.

اما چه موقع باید تنها بر روی سئو تمرکز کنید؟ در ادامه فاکتورهایی در اختیار شما قرار داده می‌شوند که برای تصمیم‌گیری از آن‌ها کمک بگیرید.

زمان کافی دارید

سئو یک استراتژی بازاریابی نیست که فورا نتیجه‌بخش باشد. در بسیاری از موارد ماه‌ها طول می‌کشد تا ترافیک ارگانیک به سمت وبسایت شما هدایت شده و منجر به لید و فروش شود. اما اگر در حال تولید محتوای همیشه سبز هستید،‌ زمان به نفع شما کار می‌کند.

شما به دنبال تقویت اعتبار آنلاین خود هستید

از سئو می‌توان به منظور کنترل پیام در نتایج جستجوی برنددار استفاده کرد. این به فراتر از استفاده از وبسایت شما ختم می‌شود و می‌تواند شامل استفاده از میکروسایت‌ها، سایر دارایی‌های دیجیتال، تبلیغات رسانه اجتماعی، بیانیه‌های مطبوعاتی و پوشش‌های خبری باشد. کنترل گسترده‌تر SERPهای برند یک گام مهم در مدیریت شهرت و اعتبار آنلاین است.

سرمایه‌گذاری بلند مدت

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت در برند خود هستید‌، سئو یک استراتژی بسیار کارآمد و موثر است. تلاش‌های سئو می‌توانند تاثیر طولانی مدتی بر ایجاد برند و کسب و کار شما داشته باشند.

به محض این که رتبه یک وبسایت بالا رفت، صفحات آن برای مدت طولانی در جایگاه‌های برتر نتایج جستجو باقی می‌مانند؛ البته با این فرض که شما به خوبی وبسایت خود را مدیریت کنید.

چه موقع باید از SEM استفاده کنید؟

SEM این فرصت را می‌دهد تا اطمینان حاصل کنید که یک برند به سرعت در نتایج جستجوی گوگل دیده می‌شود. در SERPها، تبلیغات یا در بالای صفحه یا در پایین صفحه ظاهر می‌شوند.

تبلیغات در بالای صفحه مفید هستند زیرا جستجوگران قبل از مشاهده جستجوی ارگانیک آن‌ها را مشاهده می‌کنند. جایگیری در پایین صفحه نیز می‌تواند مفید باشد زیرا آن‌ها آخرین گزینه برای کاربرانی هستند که به پایین صفحه اسکرول کرده‌اند.

در زیر مواردی وجود دارد که تمرکز بر SEM به تنهایی می‌تواند مفید باشد.

نتایج فوری مورد نیاز است

از آنجایی که PPC می‌تواند نتایج فوری را به همراه داشته باشد، برای برندهای تازه‌کار یا برندهایی که به تازگی تلاش‌های سئو خود را آغاز کرده‌اند سودمند خواهد بود. در یک مدت زمان کوتاه بودجه شما تعیین شده، تبلیغات ایجاد شده و هنگام جستجو ظاهر خواهد شد.

اثربخشی کلمات کلیدی را تست کنید

اگر به آغاز یک کمپین سئو یا سایر کمپین‌های بازاریابی علاقمند هستید، اما می‌خواهید کلمات کلیدی و پیام‌هایی را پیدا کنید که بیشترین اثربخشی را دارند، یک کمپین SEM برای شما کارساز خواهد بود.

انجام تحقیق کلمات کلیدی و تست کمپین تبلیغات پولی می‌تواند تعیین کند که کدام کلمات کلیدی، پیام‌ها، زمان از روز و سایر اهرم‌های بازاریابی بیشترین تاثیرگذاری را برای تولید ترافیک و تبدیل مشتریان به لید دارند.

چه موقع سئو را با SEM ادغام کنید؟

بسیاری از برندهای موفق استراتژی‌های SEO و SEM را با هم ادغام می‌کنند زیرا هر یک فواید تکمیلی را ارائه می‌دهند. البته، اجرای هر دو این استراتژی‌ها کنار هم نیازمند سرمایه‌گذاری از لحاظ مالی و زمانی است.

مهم است که قبل از شروع یک کمپین مرکب، تمام جوانب را به خوبی در نظر بگیرید.

در زیر برخی از مزایای گنجاندن SEO و SEM در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما آورده شده است.

بر SERPها تسلط پیدا کنید

تصور کنید در موتورهای جستجو در صفحه اول رتبه‌بندی شده‌اید و همچنین دارای جایگاه تبلیغاتی هستید. به این تسلط بر SERPها گفته می‌شود و می‌تواند در حصول اطمینان از این که برند شما نسبت به رقبا به شدت رویت‌پذیر باشد، موثر باشد.

با این وجود، به خاطر داشته باشید که برخی از فهرست‌های پولی می‌توانند کلیک‌های ارگانیک شما را به خطر بیاندازند و هزینه بیشتری برای شما داشته باشند.

بنابراین، همیشه کلمات کلیدی پولی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد خرج نخواهید کرد.

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

کمپین‌های بازاریابی مجدد را اجرا کنید

بسیار خوب، پس هدف‌گذاری مجدد بیشتر درباره SEO در مقابل PPC است تا SEM زیرا تبلیغات در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شوند. با این حال، این یک ابتکار مرتبط است که از یک استراتژی بازاریابی کل‌نگر پشتیبانی می‌کند، بنابراین ارزش بررسی را دارد.

اگرچه تلاش‌های سئو شما ممکن است ترافیک هدفمند زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد، این ترافیک ممکن است بلافاصله تبدیل نشود. اینجاست که هدف‌گذاری مجدد مطرح می‌شود.

با هدف قرار دادن آن دسته از بازدیدکنندگانی که با تبلیغات پولی در پلتفرم‌هایی مانند لینکدین یا فیس بوک تبدیل انجام نداده‌اند، می‌توانید فعالانه آنها را به وبسایت خود بازگردانید و قدم بعدی را بردارید.

تلاش‌های سئو را با داده‌های SEM بهبود بخشید

تبلیغات PPC همچنین می‌تواند بینش مهمی در مورد سوالات جستجو برای پشتیبانی از استراتژی SEO شما ارائه دهد. با آزمایش کمپین‌های مختلف PPC در گوگل ادوردز با کلمات کلیدی خاص، می‌توانید ببینید کدام تبلیغات جستجو از نظر کلیک کاربران و نرخ تبدیل بهترین عملکرد را دارند.

سپس، می‌توانید آنچه را که از نتایج پولی آموخته‌اید در تلاش‌های سئوی ارگانیک خود اعمال کنید.

SEM و تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

سوالات متداول

تفاوت اصلی SEO و SEM چیست؟

تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که SEM رویت‌پذیری جستجوی ارگانیک را خریداری می‌کند در حالی که SEO آن را به دست می‌آورد. بنابراین، SEM بر سر بودجه رقابت می‌کند و سئو بر اساس کیفیت و ارتباط رقابت می‌کند.

کدام بهتر است: SEO یا SEM؟

چند فاکتور وجود دارد که می‌تواند تعیین کند کدام گزینه برای برند شما بهتر است، مانند بودجه، اهداف، مرحله رشد کسب و کار و کاری که رقبای شما انجام می‌دهند. در نهایت، یک رویکرد ترکیبی که سودهای کوتاه مدت را با رشد بلندمدت متعادل می‌کند ایده آل است.

منبع : terakeet

بیشتر بخوانید :

ترافیک ارگانیک ؛ چرا و چگونه؟

6 ابزار موفق تبلیغات وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید