×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ ویژگی مدیریت کلمات کلیدی در پنل مگنت را بیشتر بشناسیم!
تاریخ انتشار : 09 آبان 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

ویژگی مدیریت کلمات کلیدی در پنل مگنت را بیشتر بشناسیم!

ویژگی مدیریت کلمات کلیدی در پنل مگنت را بیشتر بشناسیم!

کمپین‌های سرچ ادز به این شکل عمل می‌کنند که کاربر با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود، یک سری کلمه کلیدی نیز برای آن اپلیکیشن انتخاب می‌کند تا در صورتی که کاربران آن کلمات کلیدی را جستجو کردند، اپلیکیشن آنها در بالاترین جایگاه سرچ نمایش داده شود. هر چه قدر کلمه کلیدی انتخابی مرتبط‌تر باشد، نرخ تبدیل (Conversion) آن تبلیغ بالاتر بوده و کاربرها، سریع‌تر و راحت‌تر نسبت به نصب آن اقدام خواهند کرد.

فرایند کلی تبلیغات سرچ ادز مگنت که به صورت انحصاری در اپ‌استور مایکت ارائه می‌شود در پنل مگنت پیاده‌سازی و اجرا شده است. مشتریان می‌توانند با ثبت‌نام در این پنل از خدمات ویژه آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به منظور بالا بردن نرخ تبدیل و نصب اپلیکیشن‌های خود بهره‌مند شوند.

مدیریت کلمات کلیدی و اپ‌استور مایکت

پنل مگنت با ارائه یک فیچر کاربردی تحت عنوان «مدیریت کلمات کلیدی» در تلاش است تا روند انتخاب کیوردها و کانورژن آنها را بالاتر ببرد.

گام اول: انتخاب کلمات کلیدی در پنل مگنت

در بخش مدیریت کلمات کلیدی برای هر کمپین دو حالت قرار داده شده است: حالت اول، خود کاربر کلماتش را انتخاب کرده و قیمت‌گذاری کند که این فرایند را متناسب با بیزینس و کمپین خود و شرایط خاصی که اپلیکیشن دارد انجام می‌دهد؛ حالت دیگر هم به این صورت است که سیستم مگنت تشخیص و مدیریت کلمات کلیدی را بر عهده می‌گیرد، به این صورت که با استفاده از یک سری الگوریتم متناسب و از طریق آنالیزهای متعدد، تعدادی کیورد را پیشنهاد می‌دهد، این آنالیزها نیز با توجه به محتوای اپلیکیشن مورد نظر و کلمات کلیدی که اپلیکیشن‌های هم‌دسته با آن اپ دارند، انجام می‌شود، ضمن اینکه مجموعه‌ای از کیوردهای پرتکرار را روی آن قرار می‌دهد تا اپلیکیشن مورد نظر بر روی آن کیوردها نیز تست شده و نتایج معتبرتری حاصل شود.

بهینه‌سازی مدیریت کلمات کلیدی با Second Reduction

هنگامی که یک فرد یا یک شرکت شروع به ساختن یک کمپین  سرچ ادز برای تبلیغ اپلیکیشن خود می‌کند، در ظاهر یک سری کیورد انتخاب کرده و قیمتی را هم برای آنها تعیین می‌کند؛ اما این تمام ماجرا نیست و کار در همین جا تمام نخواهد شد؛ چراکه بحث رقبا کماکان باقی می‌ماند.

فرایند مدیریت کلمات کلیدی در پنل مگنت، انتخاب کلمات کلیدی را با توجه بع فعالیت رقبا برای مشتریان خود بهینه سازی می‌کند. کمپینی را در نظر بگیرید که کلمات کلیدی خود را بر اساس فعالیت اصلی شرکت، مثلا مسائل مالی انتخاب می‌کند، در این صورت کیوردهایی مانند پرداخت، شارژ، کارت به کارت و … را در نظر گرفته و قیمت‌گذاری می‌کند؛ اما قطعا رقبا نیز این کیوردها را انتخاب کرده‌اند و در اینجا کمپینی موفق خواهد بود که متناسب با نیاز مشتریان بهینه‌سازی شود.

پنل مگنت برای بهینه‌سازی این فرایند یک راه‌حل کاربردی به نام Second Reduction ارائه می‌دهد که در رابطه با قیمت‌گذاری کلمات کلیدی عمل می‌کند، به عنوان مثال اگر کمپینی برای یک کلمه کلیدی قیمت 5 هزار تومان گذاشته باشد و کمپین دیگری روی همان کلمه، قیمت 4 هزار تومان تعیین کرده باشد و کانورژن آنها هم یکی باشد، اگرچه برنده نهایی کمپینی است که قیمت 5 هزار تومان را گذاشته است و همان اپلیکیشن نمایش داده می‌شود، اما قیمت دوم یعنی 4 هزار تومان برای آن کمپین محاسبه خواهد شد.

این فرایند، Second Reduction نام دارد که یک الگوریتم مرسوم به شمار می‌رود و باعث بهینه‌تر شدن و عادلانه‌تر شدن قیمت‌ها می‌شود و فرایند قیمت‌گذاری را منطقی‌تر می‌کند.

گزارش پنل مگنت و بهینه‌سازی فرایند قیمت‌گذاری کلمات کلیدی

هنگام قرار دادن یک کیورد در پنل مگنت چند حالت وجود دارد:

  • کیورد مورد نظر برنده می‌شود، بنابراین در صورت جستجوی کاربران، نمایش داده خواهد شد.
  • کیورد مورد نظر بازنده می‌شود، بنابراین کیوردهایی که رقبا قرار داده‌اند، نمایش داده خوهد شد.
  • کیورد مورد نظر اخطار می‌گیرد، به این صورت که به عنوان مثال هزار بار نمایش داده می‌شود، اما در این تعداد نمایش‌ها هیچ نصبی دریافت نمی‌کند، به عبارت دیگر کانورژن آن خیلی پایین بوده و نسبت به اپلیکیشن مورد نظر بی‌‌ربط است.
  • حالت دیگری هم وجود دارد که البته احتمال اتفاق افتادن آن خیلی کم است. در این حالت کیورد مورد نظر رد می‌شود، یعنی ادمین تشخیص می‌دهد که یک کیورد، مرتبط و متناسب با کمپین نیست و در نتیجه آن را رد خواهد کرد.

ویژگی کلمات کلیدی در پنل مگنت کمک می‌کند تا امکان بازنده شدن یا اخطار گرفتن کلمات کلیدی پایین بیاید. در این بخش، صاحب کمپین می‌تواند بر اساس گزارشی که از پنل مگنت دریافت می‌کند، عکس‌العمل‌های متعددی نشان دهد و انتخاب بهتری برای کیوردهای خود داشته باشد. به عنوان مثال آمار تمام کلمات کلیدی انتخابی خود را مشاهده ‌کند و بررسی کند که هر کلمه چه تعداد نمایش رفته است، چه تعداد نصب داشته و کانورژن و بهای نصب آن چقدر است.

در ادامه نیز با توجه به گزارشی که دریافت کرده است، می‌تواند اکشن‌های مختلفی داشته باشد، مثلا می‌تواند تمام کلمات کلیدی که روی آنها باخته است را انتخاب کرده و قیمت آنها را افزایش دهد. برای این کار نیز می‌تواند روی بخش قیمت آن کلیک کرده و قیمتی را که می‌تواند با آن برنده شود، مشاهده و انتخاب کند.

از آنجایی که قیمت‌گذاری درست روی کلمات کلیدی به میزان کانورژن و قیمتی که رقیب گذاشته است، بستگی دارد، مشتری می‌تواند با انتخاب قیمت پیشنهادی پنل مگنت، امکان برنده شدن خود را افزایش می‌دهد. مثلا قیمت فعلی که روی کلمه کلیدی خود گذاشته 2 هزار تومان است، بخش مربوط به مدیریت کلمات کلیدی مگنت با توجه به بررسی که روی قیمت‌گذاری رقبا انجام داده است، قیمت 2 هزار و پانصد تومان را پیشنهاد می‌دهد تا کیورد مورد نظر برنده شود.

این اقدام، یعنی پیدا کردن قیمت برنده هر کیوردی که در آن بازنده شده است، می‌تواند باعث افزایش بازدهی کمپین شود. از سوی دیگر مشتریان پنل مگنت می‌توانند قیمت همه کیوردهای خود را به صورت دسته چمعی کم یا زیاد کنند.

مدیریت کلمات کلیدی در پنل مگنت

درصد باخت کیورد خود را بسنجید

بخش مدیریت کلمات کلیدی در پنل مگنت ستون دیگری نیز دارد که درصد باخت یک کلمه کلیدی را نشان می‌دهد. مثلا یک کیورد هزار بار سرچ شده است، به این معنا که یک اپلیکیشن هزار بار در مزاید برنده شدن در آن کیورد شرکت کرده است؛ پنل مگنت به تفکیک نشان می‌دهد که درصد باخت هر یک از کیوردها در این مزایده‌ها چقدر بوده است، مثلا نشان می‌دهد یک کیورد 50 درصد باخته است، یعنی اگر هزار بار سرچ شده باشد، در 50 درصد آن باخته است. ویژگی درصد باخت این امکان را فراهم می‌کند که با بالاتر بردن قیمت کیورد مورد نظر، امکان بازنده شدن آن را به صفر رساند، ضمن اینکه علاوه بر برنده شدن، میزان نمایش آن نیز دو برابر خواهد شد.

در حراجی کلمات مشابه شرکت کنید

یکی دیگر از فیچرهای قابل توجه مدیریت کلمات کلیدی در پنل مگنت، شرکت در حراجی کلمات مشابه است. مثلا اگر مشتری، کیورد پرداخت را انتخاب کرده باشد، پرداخت شارژ نیز به عنوان کلمه کلیدی مشابه محسوب شده و در هر جستجویی که کلمه پرداخت در آن باشد، نشان داده خواهد شد. چنین فیچری باعث می‌شود تعداد نمایش آن کلمه کلیدی بیشتر شود.

بلک لیست، راه‌حل کانورژن پایین

اگرچه شرکت در حراجی کلمات کلیدی مشابه باعث افزایش میزان نمایش کیورد می‌شود، اما در برخی موارد باعث ایجاد مشکلاتی هم خواهد شد که البته پنل مگنت برای این شرایط هم راه‌حل دارد. مثلا یک مشتری که در حوزه برندهای آرایشی فعالیت می‌کند را در نظر بگیرید، طبیعتا کیورد آرایشی یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکارش محسوب می‌شود، اما ممکن است کانورژن آن پایین بیاید و بازنده شود، چرا؟

از آنجایی که حجم زیادی بازی وجود دارد که در حوزه آرایشی فعالیت می‌کنند و بازی‌های آرایشی نیز زیاد سرچ می‌شوند، کیورد آرایشی برای آن مشتری نمایش داده می‌شود، اما چون کاربر به دنبال بازی آرایشی است، نصب نخواهد شد. در اینجا فیچر بلک لیست در پنل مگنت راه‌گشا خواهد بود، مشتری می‌تواند کلمه بازی را در بلک لیست خود قرار دهد تا هر جا کلمه بازی در کنار کلمه آرایشی باشد، این اپلیکیشن نمایش داده نشود یا اینکه می‌تواند خیلی راحت تیک شرکت در حراجی کلمات مشابه را بر دارد تا فقط هنگام جستجوی کیورد آرایشی نشان داده شود.

جمع بندی

پنل مگنت در بخش تبلیغات سرچ ادز ویژگی‌های متنوعی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند تا با ارائه این ویژگی‌ها مدیریت کمپین‌های تبلیغات در اپ استور را برای مشتریان خود بهینه‌تر و اثر بخش‌تر کند.

در این مقاله سعی کردیم تا به اختصار به معرفی این ویژگی‌ها بپردازیم و مخاطبان را با کارکرد دقیق هریک از آنها بیشتر آشنا کنیم.  

دیدگاهتان را بنویسید