×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ چگونه تبلیغات در تلگرام را به بهترین شکل مدیریت کنیم؟
تاریخ انتشار : 15 شهریور 1400 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

چگونه تبلیغات در تلگرام را به بهترین شکل مدیریت کنیم؟

چگونه تبلیغات در تلگرام را به بهترین شکل مدیریت کنیم؟

تلگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی در جهان محسوب می‌شود،تلگرام که در سال 2013 راه‌اندازی شده بود هم‌اکنون با داشتن بیش از 500 میلیون کاربر فعال، گزینه مناسبی در صنعت دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود و تبلیغات در تلگرام یکی از راه‌های مناسب فرایندهای بازاریابی در فضای آنلاین به حساب می‌آید.

کافی است یکی از اپ‌استورهای امروزی مانند گوگل پلی را باز کنید و ببینید که برنامه تلگرام در کنار سایر برنامه‌های معروف مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، واتساپ و … در صدر قرار دارد.

دلیل اینکه تلگرام یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار دنیاست این است که خدمات قابل توجهی مانند امنیت بالا و عدم محدودیت یوزر در کانال‌ها و … را ارائه داده و بسیار کاربرپسند است.

با توجه با اهمیتی که این رسانه اجتماعی در بازاریابی دیجیتال پیدا کرده است، در ادامه راهکارهای تبلیغات در تلگرام را معرفی می‌کنیم که در صورت توجه به این راهکارها می‌توان مدیریت تبلیغات در تلگرام را به بهترین شکل انجام داد.

تبلیغات در تلگرام

مدیریت تبلیغات در تلگرام

اول از همه باید یادآور شویم که برای تبلیغ در تلگرام حتما نباید خودتان یک کانال تلگرامی داشته باشید. براحتی می‌توان از طریق ارتباط با ادمین کانال‌های تلگرامی، تبلیغ مورد نظرتان را برای مدت زمان مشخص با یک هزینه مشخص در آن کانال‌ها قرار دهید.

نکته مهم برای ارسال تبلیغات در تلگرام این است که ابتدا کانال مناسب با محتوای تبلیغاتی‌تان را پیدا کرده و بعد از آن محتوایی را ارائه دهید که برای کاربران جالب توجه باشد.

به طور کلی برای مدیریت تبلیغات در تلگرام ، انتخاب یک کانال اهمیت زیادی دارد، بنابراین اگر قصد تبلیغات گسترده در تلگرام را دارید، به این نکات توجه کنید:

-محتوای کانال باید با تجارت شما همسو باشد. اگر تولیدکننده آب‌میوه هستید، کانالی که مربوط به بیت‌کوین است، برای تبلیغ شما مناسب نیست.

– از مدیر کانال، آمار آن را بخواهید: چه تعداد کاربر دارد، میزان بازدید و میزان تعامل کاربران تا چه اندازه است؟

پس از بررسی موارد مذکور، می‌توانید محتوای بهتری تولید کرده و تبلیغات در تلگرام را بهتر مدیریت کنید.

تعامل با سایر شبکه‌های اجتماعی

انتشار تبلیغ در کانال‌های تلگرام یکی از روش‌های تبلیغات در تلگرام است. اما اگر بخواهید تعداد کاربران و میزان بازدید از کانال تلگرامی خودتان را بالا ببرید، آن استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی گزینه مناسبی است. به این صورت که لینک کانال تلگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا کاربرانی که از تلگرام استفاده می‌کنند، با کانال شما آشنا شده و عضو آن شوند.

تبلیغات در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات متقابل در تلگرام

همانطور که می‌توانیم در فضای وب از طریق لینک‌دهی متقابل با سایر وب‌سایت‌ها، لینک‌های خود را در سایت‌های دیگر قرار دهیم، در تلگرام نیز می‌توانیم این رویه را به کار ببریم. کافی است که یک کانال تلگرامی خوب حداقل با 2 هزار کاربر داشته باشید تا بتوانید یک برنامه تبلیغاتی متقابل را با سایر کانال‌های کوچک و متوسط دیگر ایجاد کنید.

لینک تلگرام خود را در وب‌سایت‌تان قرار دهید

این روزها کمتر کسب‌وکاری است که وب‌سایت نداشته باشد یا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت نکند. یکی از نکات مهم و در عین حال ساده‌ای که در تبلیغات در تلگرام باید در نظر داشته باشید، قرار دادن لینک تلگرام‌تان در وب‌سایت‌تان است. از آنجایی که بسیاری از کاربران از طریق رایانه‌های خود از وب‌سایت‌ها بازدید می‌کنند و با توجه به اینکه نسخه وب تلگرام نیز وجود دارد، خیلی راحت با کلیک کردن روی لینک تلگرام می‌توانند وارد کانال‌تان شوند.

تولید محتوای ویروسی در تلگرام

برای وایرال شدن یک محتوا در رسانه‌ای مانند تلگرام باید زحمت زیادی بکشید. شاید ویروسی شدن یک محتوا در تلگرام به آسانی ویروسی شدن آن در اینستاگرام نباشد؛ اما اگر بتوانید یک محتوای خاص، کاربردی و جذاب و مناسب با ترندهای برجسته روز ارائه دهید، خیلی زود ویروسی شده و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، در سایر کانال‌ها منتشر خواهد شد.

انواع روش‌های تبلیغ در تلگرام

بعد از اینکه با رویکردهای تبلیغات در تلگرام آشنا شدیم، بیایید کمی هم درباره روش‌های تبلیغ در این رسانه اجتماعی صحبت کنیم. به طور کلی می‌توان از طریق تبلیغات بازدیدی، کلیکی، ساعتی، گسترده و استفاده از ربات‌ها، در این رسانه تبلیغ کرد.

تبلیغات بازدیدی

همانطور که از نام آن پیداست، به ازای تعداد بازدیدی که از پست تبلیغاتی شما در تلگرام می‌شود، باید هزینه پرداخت کنید.

تبلیغات ساعتی

در این روش می‌توانید تعداد ساعت مشخصی را با ادمین کانال در نظر بگیرید تا تبلیغ شما به نمایش در بیاید. نکته مهم در این روش تبلیغ در تلگرام این است که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین ساعت را انتخاب کنید، ساعتی که بیشتر مخاطبان کانال مورد نظرتان آنلاین باشند.

تبلیغات گسترده

تبلیغات گسترده در تلگرام به معنای سپردن کار به کاردان است. در این روش به جای اینکه خودتان مسئولیت کار را بر عهده بگیرید، صفر تا صد آن را به یک گروه بازاریابی می‌سپارید تا با بررسی‌های دقیق، محتوای مناسب را تولید کرده و مدیریت کانال تلگرامی شما و ارسال تبلیغات به سایر کانال‌های مرتبط را بر عهده بگیرند.

شما می‌توانید، تبلیغات خود را در تلگرام به تیم شبکه اجتماعی در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت بسپارید. این آژانس با بهره‌گیری از پنل هوشمند و کارشناسان متخصص، تمامی آمار مرتبط با ناشران خود را به‌صورت روزانه ذخیره‌سازی و تحلیل می‌کند، از این‌رو به شما امکان می‌دهد تا بهترین رسانه‌ها را برای تبلیغات خود انتخاب کنید.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی در تلگرام بر اساس میزان کلیکی که روی تبلیغ انجام می‌شود، محاسبه خواهد شد. در این روش علاوه بر اینکه پرداخت هزنیه تبلیغات، هدفمندتر می‌شود، می‌توان از طریق محاسبه میزان کلیکی که روی یک تبلیغ می‌شود، درصد تعامل آن را با کاربران نیز متوجه شد.

استفاده از ربات تلگرام

ربات‌های تلگرامی نیز کار تبلیغات را در این رسانه آسان‌تر می‌کنند. با طراحی و ساخت یک ربات می‌توانید کارهایی مانند عضوگیری، انجام امور پرداختی مشتریان، ارسال محتوای تبلیغاتی و … را انجام دهید.

نتیجه‌گیری

حتی با توجه به محدودیت‌هایی که در استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام وجود دارد، این رسانه به دلیل خدمات قابل توجهی که به کاربران ارائه می‌دهد، کماکان مورد توجه قرار دارد و از این نظر تبلیغات در تلگرام یکی از راهکارهای مناسب و کارآمد بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود.

آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به شما این امکان را می‌دهد تا به تمامی صفحه‌ها و کانال‌های پربازدید ایرانی دسترسی داشته باشید و با استفاده از امکانات آن می‌توانید تمامی تبلیغات خود را مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید