×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات کلیکی یا PPC چیست: انواع، مدیریت و نحوه کار آن
تاریخ انتشار : 14 آذر 1401 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست: انواع، مدیریت و نحوه کار آن

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست: انواع، مدیریت و نحوه کار آن

تبلیغات کلیکی همزاد فناوری اینترنت است. این شیوه تبلیغاتی که کاربرد و محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است، در فضای اینترنت اتفاق می‌افتد و همانطور که از نام آن پیداست، به کلیک کاربران مربوط می‌شود.

من تبلیغی را در یک رسانه منتشر می‌کنم و تنها زمانی برای آن هزینه پرداخت خواهم کرد که کاربری روی آن کلیک کند.

احتمالا شما هم اصطلاحاتی مانند تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات در جستجو و … را شنیده‌اید؛ اینها همه زیرمجموعه‌های تبلیغات کلیکی هستند که در این مقاله بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

با توجه به اینکه مخاطبان امروزی برندها بیشتر از اینکه در فضای واقعی حضور فعال داشته باشند، در فضای آنلاین حضور دارند، تبلیغات کلیکی که با نام مخفف PPC نیز شناخته می‌شود، یکی از رویکردهای مهم بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود.

پرداخت به ازای کلیک یا PPC چیست؟

PPC مخفف pay-per-click یعنی پرداخت به ازای کلیک است، یک مدل از تبلیغات دیجیتال که در آن تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیکی که روی تبلیغش می‌شود باید هزینه‌ای را پرداخت کند.

در اصل، شما برای بازدیدهای هدفمند از وبسایت خود (یا صفحه فرود یا اپلیکیشن) هزینه پرداخت می‌کنید. وقتی PPC به درستی کار کند، هزینه آن ناچیز است زیرا ارزش یک کلیک بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که برای آن می‌پردازید.

به عنوان مثال، اگر به ازای هر کلیک 3 دلار بپردازید، اما همان کلیک منجر به فروش 300 دلاری شود، شما سود قابل توجهی بدست آورده‌اید.

تبلیغات PPC در اشکال و اندازه‌های متفاوت وجود دارند و از متن، تصویر، ویدئو یا ترکیبی از همه این موارد تشکیل می‌شوند.

آن‌ها می‌توانند در موتورهای جستجو، وبسایت‌ها، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و غیره ظاهر شوند.

تبلیغات موتورهای جستجو (که با نام جستجوی پولی یا بازاریابی موتور جستجو نیز شناخته می‌شود)، یکی از محبوب‌ترین انواع PPC است.

تبلیغات موتورهای جستجو به تبلیغ‌کنندگان این اجازه را می‌دهد تا زمانی که شخصی جستجوی مرتبط با پیشنهاد تجاری خود را انجام می‌دهد، برای قرار دادن آگهی در لینک‌های اسپانسردار موتور جستجو پیشنهاد بدهند.

به عنوان مثال، اگر ما برای کلمه کلیدی «حسابرسی تبلیغات گوگل» پیشنهاد بدهیم،‌ تبلیغات ما برای Google Ads Performance Grader ممکن است در SERP برای آن کلمه کلیدی یا جستجوهای مرتبط ظاهر شود.

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست انواع، مدیریت و نحوه کار آن

چرا تبلیغات کلیکی PPC مهم است؟

برای درک اهمیت تبلیغات کلیکی بزرگراه همت در شهر تهران را تصور کنید.

در مسیر این بزرگراه بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی نصب شده‌اند که قطعا نگاه افرادی را که سوار بر ماشین عبور می‌کنند، به سمت خود جلب خواهند کرد؛ اما این بلیبوردها تنها خریدار نگاه مخاطبان هستند و عکس‌العملی را از سوی آنها دریافت نمی‌کنند.

حالا یکبار دیگر به همان اتوبان برگردیم، این بار در ساعت 7 صبح که ترافیک سنگین، عبور ماشین‌ها را متوقف کرده است.

این بار اگر به سرنشینان خودروها توجه کنیم، می‌بینیم که بیشتر آنها به جای نگاه کردن به مقابل خود و احیانا بیلبوردهای تبلیغاتی نصب‌شده در مسیر، مشغول نگاه کردن به گوشی‌های خود هستند و دقیقا در همین جاست که اهمیت تبلیغات کلیکی نشان داده می‌شود.

این کاربران که در ترافیکی سنگین گیر افتاده‌اند، برای کم کردن خستگی و بی‌حوصلگی این شرایط، در حال پایش اخبار در سایت‌های مختلف، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و … هستند و طبیعتا اگر بیلبورد نصب‌شده در اتوبان را در صفحه گوشی خود ببینند، چه بسا که روی آن کلیک کنند.

تبلیغات کلیکی از این نظر مهم است که اولا گروه‌های گسترده‌تری از مخاطبان را درگیر خود می‌کند و ثانیا هزینه آن نیز تنها به ازای کلیک کاربر محاسبه می‌شود.

یعنی تنها برای قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در یک رسانه مجازی، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و تنها زمانی باید این هزینه را پرداخت کنید که کاربر در مقابل تبلیغ شما عکس‌العملی نشان دهد.

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات در فضای دیجیتال با اهداف متعددی انجام می‌شود، ممکن است شما به دنبال افزایش نرخ بازدید سایت یا افزایش نرخ کلیک محتوای خود باشید.

زمانی به دنبال بالا بردن آگاهی از برندتان بوده و گاهی نیز در پی تبدیل مصرف‌کننده به مشتری هستید؛ در همه این موارد، تبلیغ کلیکی به عنوان یک گزینه کارآمد پیش‌روی شما قرار دارد تا بتوانید با هزینه کمتر، مخاطبان بیشتری را درگیر برند خود کنید.

برای تبلیغات کلیکی انواع متعددی وجود دارد که معروف‌ترین آنها تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات در جستجو، تبلیغات در اپلیکیشن و تبلیغات ریتارگتینگ هستند که در ادامه معرفی می‌شوند:

تبلیغان بنری

این شیوه از تبلیغات برای همه ما آشناست، بنرهای تبلیغاتی که در صفحات وب‌سایت‌ها وجود داشته و قابل کلیک هستند.

این نوع تبلیغ به صورت بنر در قسمت بالا یا ستون‌های کناری وب‌سایت‌ها دیده می‌شوند. البته تبلیغات بنری اگر از حد معینی بیشتر شود، باعث آزردگی کاربر خواهد شد؛ به طوری که نه تنها روی آن کلیک نمی‌کند، بلکه ممکن است صفحه مذکور را نیز ترک کند.

تبلیغات همسان

شیوه تبلیغات همسان، یک قدم جلوتر از تبلیغات بنری قرار دارد؛ زیرا به دنبال همسان کردن محتوای تبلیغات کلیکی با محتوای وب‌سایتی که در آن نمایش داده می‌شود است و از این نظر با نیازهای کاربران همخوانی بیشتری دارد و موجب نارضایتی آنها نمی‌شود.

تبلیغات در جستجو

کاربران نیازهای خود را در موتورهای جستجو پیدا می‌کنند. هر کدام از ما روزانه تعداد زیادی جستجو را در گوگل انجام می‌دهیم.

بنابراین یکی از انواع تبلیغات کلیکی می‌تواند مانند گوگل ادز باشد که در صورت کلیک کردن کاربر روی نتایج جستجو، هزینه آن پرداخت شود.

تبلیغات در اپلیکیشن

این شیوه نیز مانند تبلیغات در جستجو است، با این تفاوت که به جای موتورهای جستجو، در اپ‌استورها و اپلیکیشن‌ها انجام می‌شود.

این روزها که طیف گسترده‌ای از اپ‌ها وارد زندگی مردم شده‌اند، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از فضای این اپلیکیشن‌ها نیز برای نمایش تبلیغات خود استفاده کنند و در صورت کلیک کاربران، هزینه آن را پرداخت کنند.

تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting) به معنای هدف‌گذاری دوباره، از این نظر اهمیت دارد که امکان هدف‌گیری دقیق‌تر مخاطبان را برای تبلیغ‌دهندگان فراهم می‌کند.

در این روش، کاربرانی که حداقل یکبار از سایت تبلیغ‌دهنده بازدید کرده‌اند شناسایی شده و بنرهای تبلیغاتی برای آنها به نمایش در می‌آید.پ

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست انواع، مدیریت و نحوه کار آن

تبلیغات کلیکی (PPC) چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات PPC از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر متفاوت است، اما به طور کلی فرآیند آن به شرح زیر است:

  • نوع کمپین خود را بر اساس هدف خود انتخاب کنید.
  • تنظیمات و هدف‌گذاری خود را (مخاطبان، دستگاه‌ها، مکان‌ها، زمان‌بندی و غیره) اصلاح کنید.
  • بودجه و استراتژی پیشنهادی خود را ارائه دهید.
  • URL مقصد خود را وارد کنید (صفحه فرود).
  • تبلیغ خود را بسازید.

وقتی که تبلیغ تولید شده منتشر شد، مکان و زمان ظاهر شدن تبلیغ شما و میزان هزینه‌ای که برای کلیک روی آن پرداخت می‌کنید همگی بر اساس بودجه، پیشنهاد، تنظیمات کمپین و کیفیت و میزان ارتباط تبلیغ شما به صورت الگوریتمی تعیین می‌شود.

سازوکار تبلیغات کلیکی مانند یک سامانه مزایده‌ای است، یعنی به ازای کلمات کلیدی مشابه‌ای که کاربران در فضای وب جستجو می‌کنند، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید.

این هزینه در یک فضای رقابتی مشخص می‌شود، زیرا سایر رقبا هم برای اینکه در صدر لیست جستجوی کاربران قرار بگیرند، حاضر به پرداخت هزینه هستند.

به طور کلی انواع تبلیغات کلیکی را می‌توان در دو گروه جای داد:

  • تبلیغات در جستجو
  • تبلیغات نمایشی

تبلیغات در جستجو : شامل تبلیغات در اپ‌استور و موتورهای جستجو می‌شود که در این شیوه، انتخاب درست کلمات کلیدی، نقش مهمی در دریافت کلیک از سوی کاربران دارد.

مثلا اگر شما کسب‌وکاری دارید که تجهیزات سفر را به فروش می‌رسانید، باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که هم مرتبط با محصولات شما باشد و هم مورد نیاز کاربران.

تبلیغات نمایشی : نیز شامل تبلیغات بنری و همسان می‌شود که در فضای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به نمایش در می‌آید.

سازوکار تبلیغات نمایشی باید در راستای شناخت مخاطبان انجام شود که این امر در روش تبلیغات همسان به خوبی رعایت می‌شود.

به این معنا که تبلیغ شما باید در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی نمایش داده شود که با محصولات و خدمات شما همخوانی داشته باشند.

مثلا یک اپلیکیشن آموزشی که برای دانش‌آموزان دبیرستانی طراحی شده باشد، می‌تواند گزینه مناسبی برای تبلیغات کتاب‌های کنکور باشد نسبت به اپلیکیشنی که مربوط به خرید املاک و مسکن است.

از آنجایی که تمام پلتفرم‌های ارائه دهنده تبلیغات PPC می‌خواهند کاربران خود را راضی نگه دارند، به تبلیغ‌کنندگانی که کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک قابل اعتماد و خلاقانه ایجاد می‌کنند، با موقعیت تبلیغاتی بالاتر با هزینه کمتر پاداش می‌دهند.

بنابراین، اگر می‌خواهید سود خود را از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک افزایش دهید، باید یاد بگیرید که چگونه آن را به درستی انجام دهید.

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست انواع، مدیریت و نحوه کار آن

مزایای تبلیغات کلیکی

همانطور که در مثال اتوبان همت و بیلبوردهای تبلیغاتی گفتیم، تبلیغات کلیکی مزایای بیشتری را در پی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

مقرون به صرفه بودن

تبلیغات PPC از این نظر مقرون به صرفه است که تبلیغ‌دهندگان تنها به ازای تعداد کلیک کاربران هزینه پرداخت می‌کنند.

یعنی برای کاربری که بنر تبلیغ را می‌بیند، هزینه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود که این امر به خودی خود باعث بالا رفتن آگاهی از برند می‌شود.

البته نباید فراموش کنیم که تبلیغات بنری اگر موجب ناراحتی و مزاحمت برای کاربران شود، چه بسا نتیجه معکوس نیز داشته باشد و باعث درک منفی از برند شود.

کنترل بازگشت سرمایه

امکان بررسی نتایج تبلیغات کلیکی یکی از مزیت‌های عمده این روش است که باعث بهینه‌تر شدن فرایندهای تبلغیاتی می‌شود.

در کمپین‌های تبلیغ کلیکی، کنترل همه چیز در دست شماست و می‌توانید نرخ تبدیل را ردیابی کرده و میزان بازخورد کاربران را نسبت به تبلیغ مذکور مورد بررسی قرار دهید و در نهایت بتوانید میزان بازگشت سرمایه‌ را که برای کمپین مذکور صرف کرده‌اید، کنترل کنید.

تنظیم زمان و مکان

در فرایند شناسایی مخاطبان، می‌توانید مشخص کنید که تبلیغ شما به تفکیک موقعیت مکانی کاربران به نمایش در آید و حتی زمان انتشار آن را نیز مدیریت کنید. این امکان نیز باعث بهینه‌تر شدن فرایند تبلیغ کلیکی شما خواهد شد.

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست انواع، مدیریت و نحوه کار آن

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز (Google Ads) محبوب‌ترین سیستم تبلیغات PPC در جهان است. پلتفرم گوگل ادز به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا تبلیغاتی را ایجاد کنند که در موتورهای جستجوی گوگل و سایر متعلقات گوگل ظاهر می‌شوند.

هر بار که یک جستجو آغاز می‌شود، گوگل مجموعه‌ای از تبلیغات را پردازش کرده و تعدادی از برندگان را برای نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو انتخاب می‌کند.

برندگان و همان تبلیغات انتخاب شده بر اساس مجموعه‌ای از فاکتورها مانند کیفیت و میزان ارتباط کلمه کلیدی و کمپین‌های تبلیغاتی و نیز مقدار پیشنهاد کلمات کلیدی انتخاب می‌شوند. ما این انتخاب را در بخش بعدی توضیح می‌دهیم.

چگونه تبلیغات کلیکی – PPC در گوگل ادز کار می‌کند؟

وقتی تبلیغ‌کنندگان یک تبلیغ را می‌سازند، آن‌ها مجموعه‌ای از کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن آن تبلیغ انتخاب کرده و برای هر کلمه کلیدی پیشنهادی را در نظر می‌گیرند.

بنابراین، اگر بر روی کلمه کلیدی «پذیرش حیوان خانگی» پیشنهاد دهید،‌ به گوگل می‌گویید که می‌خواهید تبلیغتان برای جستجوهای مرتبط با این کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مشابه نمایش داده شود.

گوگل از مجموعه‌ای از فرمول‌ها و فرآیندی شبیه به مزایده یا حراجی برای تصمیم‌گیری در مورد این که کدام تبلیغ‌ها برای هر جستجو ظاهر شوند، استفاده می‌کند.

اگر تبلیغ شما وارد مزایده شود، ابتدا یک امتیاز کیفیت از 1 تا 10 بر اساس میزان ارتباط تبلیغ به کلمه کلیدی، نرخ کلیک مورد انتظار شما و کیفیت لندینگ پیج (صفحه ورود) به شما داده خواهد شد.

سپس، امتیاز کیفیت در حداکثر پیشنهاد شما ضرب می‌شود (بیشترین مبلغی که حاضرید به ازای هر کلیک پرداخت کنید) تا رتبه تبلیغ شما مشخص گردد. تبلیغات با بالاترین رتبه در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر خواهند شد.

این سیستم به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با هزینه‌ای متناسب با بودجه خود به مشتریان احتمالی دست یابند. این در اصل نوعی مزایده است. اینفوگرافیک زیر نحوه عملکرد حراج گوگل ادز را نشان می‌دهد.

چگونه در گوگل ادز تبلبغات کلیکی PPC انجام دهید؟

انجام بازاریابی پرداخت به ازای کلیک از طریق گوگل ادز بسیار ارزشمند است زیرا گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو، حجم زیادی از ترافیک را دریافت می‌کند و بنابراین بیشترین ایمپرشن‌ها و کلیک‌ها را برای تبلیغات شما به همراه خواهد داشت.

اینکه تبلیغات PPC شما هر چند وقت یکبار ظاهر می‌شوند به کلمات کلیدی و نوع انطباق شما بستگی دارد. در حالی که تعدادی از فاکتورها میزان موفقیت کمپین بازاریابی PPC شما را تعیین می‌کنند، شما می‌توانید با انجام اقدامات زیر میزان موفقیت خود را افزایش دهید:

  • برای کلمات کلیدی مرتبط پیشنهاد دهید. ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی PPC مرتبط، گروه‌های کلیدی فشرده و متن تبلیغاتی مناسب.
  • روی کیفیت صفحه فرود تمرکز کنید. صفحات فرود بهینه‌سازی شده با محتوای متقاعد کننده، مرتبط و یک دعوت به اقدام روشن متناسب با جستارهای جستجوی خاص ایجاد کنید.
  • امتیاز کیفیت خود را بهبود بخشید. امتیاز کیفیت رتبه‌بندی گوگل از کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی، صفحات فرود و کمپین‌های PPC شما است. تبلیغ‌کنندگانی که امتیازهای کیفیت بهتری دارند، با هزینه‌های کمتر، کلیک‌های بیشتری روی تبلیغات دریافت می‌کنند.
  • جلب توجه کنید. متن تبلیغات جذاب بسیار مهم است. اگر در حال اجرای تبلیغات نمایشی یا اجتماعی هستید، تبلیغات چشم‌نواز نیز خلاقانه است.

چگونه تحقیق کلمات کلیدی PPC موثر انجام دهید؟

تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابی پرداخت به ازای کلیک می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد، اما از اهمیت زیادی برخوردار است.

کل کمپین PPC شما حول محور کلمات کلیدی ساخته می‌شود و موفق‌ترین تبلیغ‌کنندگان PPC به طور مستمر فهرست کلمات کلیدی خود را توسعه و اصلاح می‌کنند.

اگر فقط یکبار تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید، یعنی وقتی برای اولین بار کمپین را ایجاد می‌کنید، به احتمال زیاد صدها یا حتی هزاران کلمه کلیدی مرتبط، ارزشمند، کم هزینه و دم بلند یا طولانی را از دست می‌دهید که می‌توانند در افزایش ترافیک وبسایت شما موثر باشند.

به طور خلاصه، یک فهرست کلمات کلید PPC موثر باید اینگونه باشد:

  • مرتبط: بدون شک شما نمی‌خواهید برای کلیک‌هایی که تبدیل نمی‌شوند، هزینه پرداخت کنید. این بدان معناست که کلمات کلیدی که بر روی آنها پیشنهاد می‌دهید باید با پیشنهادهایی که می‌فروشید مرتبط باشند.
  • جامع: تحقیقات کلمه کلیدی شما نه تنها باید شامل محبوب‌ترین و پر جستجوترین عبارات در حوزه کاری شما باشد، بلکه باید کلمات کلیدی طولانی و باصطلاح دم بلند را شامل شود. این نوع کلمات کلیدی خاص‌تر و کمتر رایج هستند، اما ترافیک بیشتری را جذب می‌کنند. علاوه بر این، رقابت بر سر آن‌ها کمتر است و بنابراین هزینه کمتری دارند.
  • گسترده: PPC تکراری است. شما می‌خواهید به طور مداوم کمپین‌های خود را اصلاح و گسترش دهید و محیطی ایجاد کنید که در آن فهرست کلمات کلیدی شما به طور مداوم در حال رشد و انطباق باشد.

مدیریت کمپین‌های تبلیغات کلیکی PPC

بعد از این که کمپین‌های جدید خود را ایجاد کردید، باید به طور منظم آن‌ها را مدیریت کنید تا از موثر و کارآمد بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود. در واقع، فعالیت منظم حساب یکی از بهترین پیش‌بینی‌کننده‌های موفقیت یک حساب است.

شما باید به طور مستمر حساب خود را تحلیل کنید و تنظیمات زیر را برای بهینه‌سازی کمپین‌های انجام دهید:

  • کلمات کلیدی PPC را به طور مداوم اضافه کنید: با افزودن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، دامنه کمپین‌های PPC خود را افزایش دهید.
  • کلمات کلیدی پرهزینه PPC را مرور کنید: کلمات کلیدی گران قیمت و کم کارایی را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را غیرفعال کنید.
  • صفحات فرود را اصلاح کنید: برای افزایش نرخ تبدیل، محتوا و CTA صفحات فرود خود را به گونه‌ای تغییر دهید که با جستارهای جستجوی فردی هماهنگ شود. تمام ترافیک خود را به یک صفحه اختصاص ندهید.
  • تقسیم گروه‌های تبلیغاتی: با تقسیم کردن گروه‌های تبلیغاتی خود به گروه‌های تبلیغاتی کوچک‌تر و مرتبط‌تر، نرخ کلیک (CTR) و امتیاز کیفیت را بهبود بخشید، که به شما کمک می‌کند متن تبلیغ و صفحات فرود هدفمندتری ایجاد کنید.

تبلیغات کلیکی خود را به ما بسپارید

فرایند تبلیغات به ازای هر کلیک، نیاز به بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیقی دارد که شاید از حوصله و زمان برندها خارج باشد؛ بنابراین بهتر است این شیوه از تبلیغات را به دست آژانس‌های تبلیغاتی دیجیتال بسپارید که با دقت فراوان و استفاده از جدیدترین متدهای جهان این فرایند را به انجام می‌رسانند.

شناخت درست یک برند در کنار شناسایی دقیق مخاطبانش، اولین گام در تهیه انواع تبلیغات کلیکی است. شما می‌توانید رویکرد تبلیغات کلیکی خود را به آژانس تبلبغات دیجیتال مگنت بسپارید تا:

  • – با مخاطبان خود وارد یک تعامل دو سویه شوید
  • – مخاطبان خود را در فضای آنلاین ردیابی کنید
  • – تبلیغات بنری و همسان خود را با یک طراحی چشم‌نواز و کاربردی ارائه دهید
  • – از تبلیغات هوشمند همسان بهره‌مند شوید

جمع بندی

تبلیغات کلیکی راه خود را به دنیای بازاریابی دیجیتال باز کرده است و با انواع متعدد خود، امکان تعامل بیشتر را با مخاطبان فراهم می‌کند.

این روش تبلیغات دیجیتال همانطور که از نام آن پیداست، به معنای پرداخت هزینه تبلیغات به ازای کلیک کاربران است که این روزها در انواع مختلف تبلیغات بنری، همسان، ریتارگتینگ، تبلیغات در جستجو و تبلیغات در اپلیکیشن ها، نمود پیدا کرده است.

منبع : wordstream

بیشتر بخوانید :

6 نکته کلیدی در تبلیغات PPC (تبلیغات کلیکی)که باید بدانید.

6 ابزار موفق تبلیغات وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید