×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ 3عامل مهم بر تاثیرگذاری تبلیغات native :
تاریخ انتشار : 29 آبان 1398 زمان مطالعه : نام نویسنده : sardabir

3عامل مهم بر تاثیرگذاری تبلیغات native :

3عامل مهم بر تاثیرگذاری تبلیغات native :

همانطور که در مقالات پیشین اشاره شد، تبلیغات native یا همسان  به وضوح در حال تصرف صنعت تبلیغات دیجیتال است و به نظر هم نمی‌رسد که به این زودی‌ها افول کند. در واقع، نیاز نیست متخصص باشید تا بتوانید پیش‌بینی کنید که سرمایه تبلیغات دیجیتال در کجا هزینه خواهد شد. (البته متخصصان  اینگونه پیش‎بینی کرده‌اند که تا سال 2021  تبلیغات همسان 74% درآمد کل حاصل از تبلیغات را به خود اختصاص خواهد داد.) بنابراین برای استفاده از حداکثر تأثیر این مدل تبلیغات، به سه نکته کارآمد در این مقاله اشاره شده است.

تبلیغات native

1- تجربه‌ی کاربری: 


تجربه‌ی کاربری در واقع قلب تبلیغات native است. همه چیز تبلیغات همسان ساده است و ویژگی دارد که کاربران را ترغیب می‌کند به صورت داوطبانه با این نوع تبلیغات تعامل داشته باشند. جالب توجه است که، در حالیکه تبلیغات همسان از محیطی که در آن قرار گرفته‌اند بیرون نمی‌زنند، براساس نظرسنجی که توسط Sharethrough انجام شده است، کاربران به تبلیغات همسان 52% بیشتر از تبلیغات بنری توجه می‌کنند. این موضوع را می‌توان بوسیله‌ی روانشناسی معکوس تحلیل کرد و نتیجه گرفت که مخاطبان به آگهی‌هایی که سعی ندارند به اجبار چیزی را به آنها بفروشند، روی خوش‌تری نشان دهند. 


2- محتوای ارزشمند در تبلیغات native :


اما چه چیزی محتوای تبلیغات شما را برای مخاطب موردنظرتان ارزشمند و جذاب می‌کند؟ اینکه بفهمید آنها به دنبال چه چیزی هستند! البته، در نگاه اول ممکن است خیلی ساده به نظر نرسد. این موضوع کمک می‌کند که گروه هدفتان را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنید، نیازها و ویژگی‌های آنها را تعریف کنید و به این فکر کنید که آنها ممکن است چه چیزهایی را در اینترنت جستجو کنند؟ مشکلی که برایش به دنبال راه‌حل هستند چیست؟ به یاد داشته باشید که همیشه مخاطب است که اهمیت دارد، و شرکت و محصولی که تبلیغ می‌شود در درجه دوم اهمیت قرار داد. اما مزیت قربانی کردن “صحبت درباره خودتان” و به جای آن “صحبت کردن برای مخاطب” چیست؟ 82% افزایش تعامل با برند. ( براساس آمار Forbes)


3- تکنولوژی را انتخاب کنید که به شما این امکان را بدهد که جایی باشید که مخاطبانتان هستند. 


این یک سوال از قابلیت‌های فنی پلتفرم تبلیغاتی است که انتخاب می‌کنید با آن کار کنید. هرچقدر که انتخاب‌هایتان برای هدفگیری مؤثرتر و پیشرفته‌تر باشد، کمپین تبلیغات native یا همسان شما در مسیر درست‌تری حرکت خواهد کرد. این موضوع می‌تواند از طریق‌ راه‌حل‌هایی بدست آید که شامل یادگیری ماشینی (Machine Learning) و الگوریتم‌های پیش‌بینی کیفیت که امکان هدفگیری بسیار دقیق را فراهم می‌آورند، می‌شوند.

به بیان ساده‌تر، اگر پلتفرم راه‌حل‌های هدفگیری‌اش را بر روی تکنولوژی‌های نوین بنا کرده باشد، بیشتر احتمال دارد که آنها به بخش‌هایی از مخاطبان موردنظر دسترسی پیدا کنند که بر اساس رفتارشان، به نظر می‌رسد بیشتر تمایل دارند با محصول یا محتوای شما تعامل داشته باشند. تبلیغات native ای که به یادگیری ماشینی (Machine Learning) متکی است، اساساً باعث می‌شود که کاربری که تبلیغ را می‌بیند، احساس کند که آن تبلیغ بطور ویژه برای او طراحی شده است، و آیا این همان چیزی نیست که هر تبلیغ‌دهنده‌ای به‌دنبال آن است؟

دیدگاهتان را بنویسید