×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ 5 نکته برای محتوانویسی اپلیکیشن
تاریخ انتشار : 23 خرداد 1397 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

5 نکته برای محتوانویسی اپلیکیشن

5 نکته برای محتوانویسی اپلیکیشن

دنیای دیجیتال امروز را دیگر باید دنیای موبایل و اپلیکیشن های موبایلی نامید. بسیاری از مردم وب‌سایت‌ها را بر روی تلفن‌های همراه خود می‌بینند و کسب‌کارها باید این مقوله مهم  و محتوانویسی اپلیکیشن را مدنظر داشته باشند و اگر می‌خواهند موقعیت خود در بازار را حفظ کنند باید نسبت به آن واکنش به موقع و مناسبی نشان دهند. 
 متأسفانه، آنچه که شرکت‌ها در واکنش به این موضوع انجام می‌دهند تمرکز بر قابلیت استفاده و ایجاد وب‌سایت‌های منطبق و سازگار با موبایل است. هرچند که این موضوع مهم است، اما مسائل دیگری نیز در این زمینه اهمیت دارند. 
بله، «محتوا» دقیقاً همان چیزی است که قرار است درباره‌ی آن حرف بزنیم.
همانطور که می دانید، «محتوا» پادشاه بازاریابی مدرن و بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است. در عین حال، بسیاری از بازاریابان استراتژی خود را بدون در نظر گرفتن گرایش‌های جدید تعیین می‌کنند. 
وقتی اکثر افراد وب‌سایت‌ها را بر روی موبایل خود می‌بینند، پس مهم است که محتوا را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بر روی هر اپلیکیشن موبایلی خوب به نظر برسد. 

نکات محتوانویسی اپلیکیشن موبایلی :

در اینجا به چند نکته برای رسیدن به این مقصود اشاره می‌کنیم:

1- مخاطب هدف خود را بشناسید:

بدیهی است که شناخت شما از مخاطب هدفتان بسیار مهم است. هرچند ما قرار نیست که درباره‌ی ویژگی‌های اولیه آنها صحبت کنیم. (نظیر سن، جنسیت و …) اما وقتی بحث محتوانویسی اپلیکیشن موبایلی پیش می‌آید، باید به چند مسئله توجه‌ی ویژه داشته باشید:
–    آیا مخاطبان شما وب‌سایت شما را بر روی گوشی هوشمند خود می‌خوانند یا تبلت را برای این کار ترجیح می‌دهند؟
–    آیا محتوای بصری برای آنها جذاب است؟
–    چند درصد از مخاطبان محتوای شما را بر روی تلفن‌های همراشان مشاهده می‌کنند؟
–    کدام نوع از محتوا را بیشتر به اشتراک می‌گذارند؟
پاسخ به این سؤال‌ها می‌تواند بسیار به شما در تعیین استراتژی محتوانویسی اپلیکیشن کمک کند و البته باعث موفقیت آن شود. برای نمونه، اگر اکثر مخاطبانتان محتوای شما را بر روی تبلت مشاهده می‌کنند، پس فضای بیشتری برای تیترها و … در اختیار دارید. 

2- تیترهای طولانی را فراموش کنید:

در مورد محتواهای وب، تیترهای طولانی چشمگیرتر به نظر می‌رسند. درست است، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تیترهایی که بین 8 تا 10 کلمه یا بیشتر هستند خوانندگان بیشتری را جذب می‌کنند. با این حال، این موضوع فقط زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران وب سایت شما را بر روی کامپیوتر و لپ‌تاپ می‌بینند. 
اما در مورد تلفن‌های همراه، این موضوع دقیقاً برعکس است. تصور کنید که چه اتفاقی برای یک تیتر طولانی می‌افتد وقتی قرار است برای صفحه‌ی موبایل تغییر سایز داده شود؟ طبیعتاً، به جای یک خط، دو تا سه خط را به خود اختصاص خواهد داد. علاوه بر این، زمانی که یک تیتر بیش از حد طولانی است، ممکن از منطقه‌ی مهم بالای صفحه پایین بیفتد، و این قطعاً چیزی نیست که شما بخواهید. 
بنابراین برای محتوانویسی اپلیکیشن های موبایل، بهتر است تیترهایتان کوتاه و در عین حال جذاب باشد. 

3- از محتوای بصری حداقلی استفاده کنید. 

ما می‌دانیم که تصاویر افراد بیشتری را جذب می‌کنند و پست‌های دارای عکس بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. در واقع، افراد حتی در محتوای موبایلی هم به تصاویر علاقه دارند و تحقیقات نشان می‌دهند که چشمهایشان ابتدا جذب تصاویر می‌شوند. 
اما نکته اینجاست که اگر در مورد محتوای متنی صحبت می‌کنیم این موضوع چندان هم خوب نیست. تصاویر می‌توانند توجه خواننده از از ادامه‌ی متن منحرف کنند و در عین حال بخش زیادی از فضای صفحه‌ی نمایش را نیز در اختیار بگیرند. شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما مطمئن شوید تعداد آن‌ها خیلی زیاد نباشد و خیلی هم نزدیک هم قرار نگرفته باشند. 

محتوانویسی اپلیکیشن موبایلی
4- متن‌هایتان را مختصر بنویسید:

یکی از چالش‌های محتوانویسی اپلیکیشن ارائه‌ی بیشترین محتوای ممکن در یک صفحه‌ی نسبتاً کوچک است. به همین دلیل است که متن‌های مختصر همیشه مهم‌اند، و درجه‌ی اهمیت آنها در اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار بالاست. هرچقدر که کلمات، جمله‌ها و نکات غیرضروری در محتوای شما بیشتر باشد، احتمال اینکه مخاطب خواندن آن را نیمه‌کاره رها کند بیشتر است. 
بعضی‌ها فکر می‌کنند که این مسئله به این معناست که متن‌ها باید کوتاه باشند، اما در واقع چنین نیست. شما می‌توانید هرچقدر که دلتان می‌خواهد بنویسید اما تا زمانیکه متن‌تان منسجم و گویا باشد. 

5- محتواهای حاوی اطلاعات ارزشمند بنویسید:

قطعاً این یک قاعده نیست. اما چیزی که قاعده است این است که محتوای موبایلی را تا حد ممکن باارزش و قابل اطمینان تولید کنیم که به ندرت در یک مقاله‌ی 500 کلمه‌ای قابل دستیابی باشد. 
با اینکه می‌دانیم که دامنه‌ی توجه (Attention Span)  افراد این روزها بسیار محدود است، اما این بدان معنا نیست که افراد متن‌های کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهند. آن‌ها متن‌هایی را ترجیح می‌دهند که بهتر نوشته شده باشند و بیشتر برایشان جذاب باشند. قطعاً، روش ارائه‌ی متن شما اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد. اگر موفق شوید که در جملات ابتدایی‌تان خواننده را به دام خود بکشید احتمالاً متن شما را تا انتها خواهد خواند. 
با همه‌ی این‌ها، با اطمینان می‌توان بگویم که محتوانویسی اپلیکیشن های موبایلی برای خیلی‌ها چالش برانگیز است. همانطور که بسیاری از قواعد مربوط به محتوای وب در مورد موبایل و محتوانویسی اپلیکیشن صدق نمی‌کند، برخی ممکن است هنگام برای تعیین یک استراتژی محتوای مناسب با مشکل مواجه شوند. اما به محض اینکه شما این قواعد ساده را درک کنید و بتوانید آن‌ها را بکار بگیرید، قادر خواهید بود محتوای قدرتمندی تولید کنید که برای کاربران موبایل جذاب باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید