×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ طراحی بنر در کمپین‌های تبلیغاتی موفق
تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1397 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

طراحی بنر در کمپین‌های تبلیغاتی موفق

طراحی بنر در کمپین‌های تبلیغاتی موفق

در این مطلب سعی داریم با بررسی چند نمونه‌ی موفق از کمپین‌های تبلیغاتی در پی رسیدن به به جواب این سؤال همیشگی باشیم که چه چیزی باعث می‌شود که یک تبلیغ برای کاربران بسیار جذاب ‌می‌شود و روی آن کلیک می‌کنند و تبلیغی دیگر مورد بی‌اعتنایی کامل آنها قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب، ما با طراحی دوباره‌ی چند بنر تبلیغاتی قصد داریم تا به صورت بصری نشان دهیم که  چگونه می‌توان تبلیغات را برای تولید نتایج بیشتر بهبود بخشید.
بنرهای تبلیغاتی خوب می‌توانند حجم زیادی از ترافیک و فروش را برای هر کسب و کار آنلاین فراهم کنند، در حالیکه بنرهای تبلیغاتی بد نه تنها تأثیر مثبتی نمی‌گذارند، بلکه ممکن است به اعتبار یک برند با مشتریان بالقوه لطمه بزنند.

Fresh Direct و بکارگیری درست تبلیغات بنری

Fresh Direct یکی از کمپانی‌هایی است که کار بسیار مؤثری را بوسیله‌ی بنرهای تبلیغاتی خود انجام داده است. این بنرها در عین حال که ویژه و پر زرق و برق بنظر نمی‌رسند، اما ویژگی‌های مثبت زیادی دارند که آنها را به تبلیغاتی بسیار قدرتمند و متقاعدکننده تبدیل می‌کند. اولین عنصر خوب آن‌ها نام و لوگوی کمپانی است که هردو به شکل برجسته‌ای در تبلیغ نشان داده شده است. آنها حتی با زیرکی و برای تأکید بیشتر لوگوی خود را دوباره بر روی عکس جعبه‌ی محصول آورده‌اند که به دلیل انتخاب رنگ متفاوت، تکراری هم به نظر نمی‌رسد.
در درجه‌ی دوم، آنها کار فوق‌العاده‌ای را برای نمایش ارزش تبلیغ با انتخاب عبارت “50% تخفیف” به عنوان دکمه اصلی فراخوان (Call to Action) انجام داده‌اند، که بزرگ و جسورانه است و چشم کاربران به سوی آن کشیده می‌شود. علاوه براین ، این موضوع در کد تخفیف و دکمه‌ی فراخوان دوم آنها نیز به نحوی دیگر تکرار شده است: .(50SAVE)کد تخفیفی که به راحتی به ذهن سپرده می‌شود پیام اصلی تبلیغ را تقویت می‌کند. و در نهایت، و و مهم‌تر از بسیاری از موارد، این کمپانی تصویر محصول خود را در عکسی بسیار خوب به کاربران ارائه می‌دهد تا آنها در هنگام سفارش بدانند که باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.
داشتن هر یک از این عناصر به تنهایی کافی نیست، FreshDirect مطمئن شده است که همه‌‌ی این عناصر به شکل درست در تبلیغ لحاظ شده باشند. آنها از فضای منفی به شکل مؤثری استفاده می‌کنند تا هیچ چیزی در تبلیغ شلوغ یا به هم ریخته به نظر نرسد. فاصله‌ی کافی بین هر عنصر وجود دارد که باعث می‌شود چشم به روی همه‌ی آنها بدون مزاحمت بچرخد و ذهن چیزی را از دست ندهد، و دکمه‌ی فراخوان به عنوان بزرگترین و برجسته‌ترین عنصر باعث می‌شود تا کاربران بیشتری بر روی این تبلیغ کلیک کنند.

قبل از طراحی بنر مجدد:

کمپین تبلیغات بنری کمپانی Delta می‌تواند چیزهایی را از رویکرد پیام‌رسانی ساده و عبارت فراخوان (CTA) تأثیرگذار کمپین FreshDirect بیاموزد. Delta تلاش دارد تا پیام‌های زیادی را در یک فضای بسیار کوچک منتقل کند، و در نتیجه کمپین تبلیغاتی آن برای کاربران بسیار مبهم و گیج‌کننده است. اولین و واضح‌ترین نکته در مورد تبلیغات، طراحی بنر و میزان متن تبلیغاتی است. برخلاف FreshDirect که حداقل متن را بکار می‌گیرد، Delta  تلاش کرده تا پیامهای تبلیغاتی خود را تا بیشترین حد ممکن  و با فونت درشت در تبلیغ جا دهد. نتیجه‌ی این کار این است که فضای کافی برای یک دکمه‌ی فراخوان مناسب وجود ندارد.

عنصر دیگری که از تأثیرگذاری این بنرها کاسته است تصاویری است که در پس‌زمینه متن و عبارت فراخوان استفاده شده است. درحالیکه تصاویر سیاه و سفید پس‌زینه به اینکه لوگوی آبی Delta و عبارت فراخوان بهتر دیده شود کمک کرده است، گذاشتن تصاویر واقعی پشت عبارت فراخوان و تصویر پس زمینه منحرف‌کننده است و باعث می‌شود که کاربران کمتر تمایل داشته باشند که روی دکمه‌‌ی فراخوان کلیک کنند. در عین حال که ممکن است این موضوع مطرح شود که برجسته‌کردن پیام‌ها و تصاویر نسبت به دکمه‌‌ی فراخوان برای برندینگ خوب است، اما این طراحی کارآیی لازم را ندارد و گیج‌کننده بودن آن ممکن است موجب عدم اعتماد کاربران به برند نیز گردد.

بعد از طراحی بنر مجدد:

به منظور اصلاح مواردی که بنرهای Delta با آن مواجه بودند، ما تغییرات موردنظر خودمان را در طراحی آن‌ها انجام دادیم تا نشان دهیم که چگونه می‌توان از این تبلیغ نتایج موردنظر را گرفت. مهم‌تر از همه، ما رنگ تبلیغ را از خاکستری به آبی تغییر دادیم تا مطمئن شویم که هیچ چیزی از فونت متن در سفیدی‌های پس زمینه از دست نمی‌رود.
ما همچنین رنگ لوگوی Delta را به سفید تغییر دادیم تا ترکیب پالت رنگی برند که شامل سفید، قرمز و آبی است را حفظ کنیم. برای حل مشکل زیاد بودن متن، ما متن هر تبلیغ را خلاصه‌سازی کردیم. بنابراین، برای اینکه از شلوغی تبلیغ کم کنیم عکس پس‌زمینه را در وسط و مابین متن و دکمه‌ی فراخوان قرار دادیم که در نتیجه مزاحمتی برای دیده شدن عبارت فراخوان، لوگو و پیام تبلیغ ایجاد نمی‌کند. ما همچنین رنگ دکمه‌ی فراخوان را عوض کردیم و آن را کمی بزرگتر کردیم تا بهتر دیده، خوانده و کلیک شود. مهم است که اشاره کنیم که ما همچنین متن عبارت فراخوان را از “Learn More”  و Discover Flat Bed Luxury”” به “Book Now” و “Get your Seat” تغییر دادیم.
استدلال پشت این تغییر کاملاً احساسی است. ما می‌خواهیم مردم تمایل داشته باشند که از طریق دکمه فراخوان دست به اقدام بزنند بدون اینکه احساس کنند که اگر به صفحه‌ی فرود وارد شوند باید کارهای زیادی انجام بدهند. به جای واژه‌هایی مثل “یادگیری بیشتر” یا “کشف بیشتر” در عبارت فراخوان، واژه‌هایی مثل “خرید” و “دریافت” جایگزین شده است تا باعث شود که اقدام بعدی در صفحه‌ی فرود ساده به نظر برسد به جای کار سخت و پیچیده‌ای که کاربر برای تکمیل آن باید کار زیادی انجام دهد.

به جزئیات اهمیت دهید. 

تبلیغات بنری نیاز به توجه زیاد به جزئیات دارند تا نتیجه‌ی موردنظر را بگیرند. تفاوت بین بنر تبلیغاتی که کلیک‌های زیادی می‌خورد، و موجب ایجاد ترافیک و هدایت کاربران به وبسایت می‌شود و بنری که این‌کارها را نمی‌تواند بکند، بسیار کم است. چیزهای ساده‌ای مثل رنگ، انتخاب فونت، یا سایز دکمه‌ی فراخوان می‌توانند باعث اختلاف درآمد چندهزاردلاری برای یک شرکت شوند. اغلب بهتر است که تبلیغ‌های مختلف را از طریق آزمایش A/B امتحان کنید تا ببینید که کدامیک نتیجه‌ی بهتری می‌دهد، اما اگر این امکان را ندارید به یاد داشته باشید: بنرهای تبلیغاتی باید پیام خود را به سادگی منتقل کنند، تصاویر تشویق‌کننده داشته باشند و دارای دکمه‌های فراخوان واضح و آسان برای کلیک باشند.
و همیشه این جمله‌ی مهم را به یاد داشته باشید «کم هم زیاد است». پیام‌های مختصر را با یک پیشنهاد واحد در بنرها ارائه دهید. کاربران نگاهی به آن می‌اندازند و اگر در زمان مناسب جذبشان کند بر روی آن کلیک خواهند کرد تا بیشتر بدانند.
منبع: Forbes

دیدگاهتان را بنویسید