×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ 10 راهکار برای جذب کاربر بیشتر برای اپلیکیشن با کمترین هزینه
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1396 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

10 راهکار برای جذب کاربر بیشتر برای اپلیکیشن با کمترین هزینه

10 راهکار برای جذب کاربر بیشتر برای اپلیکیشن با کمترین هزینه

ناشران بزرگ تبلیغات، می‌توانند هر روز برای جذب کاربر جدید مقدار زیادی هزینه کنند. اما برای توسعه‌دهندگان کوچکتر و مستقل با زمان و بودجه محدود، این مسئله امکان‌پذیر نیست. پس چگونه می‌توان بدون داشتن یک بودجه کلان، در ماراتن جذب کاربر رقابت کرد؟
اول: هیچ کاری نکنید تا زمانیکه دقیقاً بدانید چرا آن کار را انجام می‌دهید. شناختن بازار هدف بر مبنای تجزیه و تحلیل دقیق از سودآورترین کاربران شما، عنصری کلیدی در شناخت این رقابت است.
دوم: تلاش‌های خود را فقط به کانال‌ها و تاکتیک‌هایی که بیشترین بازده را ارائه می‌دهند، اعمال کنید. به عنوان مثال، دلیلی ندارد که شما در جایی بر روی یک کمپین نصبی (CPI) سرمایه‌گذاری کنید که میانگین عمر کاربرانتان در آنجا کمتر از 30 روز است یا در واقع ارزش طول عمرمشتری (LTV) درآنجا کسری از نسبت آن در کاربران برترتان در نقطه‌ای دیگر است.
سوم،: به هر تاکتیک کم‌هزینه و یا بدون هزینه‌ای که برای بازاریابی اپلیکیشن‌تان در اختیار دارید متوصل شوید. این ممکن است به معنای استراتژی تولید محتوا، ترفندهای روابط عمومی، بازاریابی متقابل (Cross-promotion) با اپلیکیشن‌های دیگرتان (یا حتی اپلیکیشن‌های رقیب) به عنوان وسیله‌هایی برای درآمدزایی باشد.
و در آخر، هرگز فراموش نکنید که جذب کاربران یک پروسه است، نه یک پروژه. همانطور که شما برای بهینه‌سازی تجربه کاربری و اصلاح حاشیه‌ی درآمد به صورت متداوم تست A/B انجام می‌دهید، استراتژی و تاکتیک‌های جذب کاربرتان هم باید بطور مداوم بررسی و اصلاح شود.

افزایش جذب کاربر با کمترین هزینه

برای آشنایی بیشتر با فرایند جذب کاربر برای اپلیکیشن خود  و بهینه کردن هزینه‌های آن در ادامه همراه ما باشید.

10 نکته برای جذب کاربر بیشتر با کمترین هزینه:

قبل از اینکه پروسه جذب کاربر شروع شود، شما به اطلاعاتی از کاربران فعلی و تعداد آن‌ها نیاز دارید. مردم چگونه بازی شما را انجام می‌دهند؟ نرخ حفظ مشتری‌تان چگونه است؟ کدام دسته از کاربران بیشترین نرخ وفاداری را دارند؟ وقتی این اطلاعات اولیه را داشته باشید، می‌توانید پروسه جذب را شروع کنید:

1- ازچیزی که کار می‌کند کپی کنید: 

برای اصول بازی و تجربه کاربری، همیشه در جریان افزونه‌هایی که رقبایتان اضافه می‌کنند، پیشرفت آنها، و البته توضیحات آنها در اَپ‌استور و نظرات باشید. اگر چیزی دارند که کار می‌کند و به جذب کاربر می‌انجامد، خجالت نکشید، آن را کپی کنید!

2- به مواردی که نرخ ارزش طول عمر مشتری را زیاد می‌کند پی ببرید:

فاکتورهای مختلفی که برای محاسبه ارزش عمر مشتری (LTV) بکار می‌روند را بشناسید. به جزئیات دقیق چگونگی درهم آمیختن این فاکتورها پی ببرید، و بدانید که چگونه به نتیجه خواهید رسید.

3- اولین برخورد را صمیمانه ایجاد کنید:

نظرات کاربران موبایل به سرعت شکل می‌گیرند و تصمیم‌ها درلحظه گرفته می‌شوند. در نتیجه، اپلیکیشن شما باید کار را برای کاربران آسان کند تا آن را کشف کنند، نصب کنند و در آن ثبت‌نام کنند. راه‌های خوبی که می‌توانند اپلیکیشن شما را قابل دسترس‌تر کنند شامل به اشتراک گذاری اجتماعی و به‌روز‌رسانی فعالیت برنامه در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برنامه شما و ارائه دعوت کاربر به کاربر از طریق پیام متنی یا ایمیل هستند.
شبکه‌ها و محتوا:
دستیابی به کاربران از طریق کانال‌های کم‌هزینه یا بدون هزینه، برای ایجاد دسترسی طبیعی (Organic reach) ممکن و ضروری است. اما گاهی اوقات معقول است که کمی از بودجه برای تبلیغات کنار گذاشته شود یا اینکه کمی از درآمد را برای پاداش وفاداری به بهترین کاربران خود اختصاص دهید. در همه موارد، داشتن محتوای با کیفیتی که هدفش به جای فروش به کاربران، درگیرکردن و آموزش به آنها باشد،  در جذب کاربر نکته‌ای کلیدی است.

4- بطور ارگانیگ خود را معرفی کنید: 

از شبکه‌های اجتماعی برای پیشنهاد چیزی رایگان، مانند واحد مقدماتی پول درون اپلیکیشنی، در ازای به اشتراک‌گذاری این فرصت توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی‌، ایمیل‌ها و پیام‌ها استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که این پیشنهاد و تجربه، بطورکلی همراستای با اپلیکیشن‌تان است تا معرفی اپلیکیشن‌تان امن ‌تر صورت بگیرد و نرخ حفظ مشتری آن بیشتر شود.

5- بر روی اپلیکیشن‌های رقیبتان تبلیغ کنید:

هدف قرار دادن افرادی که در حال حاضر  از تجربه مشابهی نسبت به آنچه که برنامه شما ارائه می‌دهد لذت می‌برند، یکی از راه های افزایش جذب کاربر  با نرخ تبدیل خوب است (اگر CPI منطقی باشد).درباره‌ی معکوس این تاکتیک، یعنی اجازه دادن به رقبا برای تبلیغ در اپلیکیشن شما، در نکته شماره 10 صحبت خواهیم کرد.

6- پاداش‌ها را هوشمندانه برنامه ریزی کنید:

اپلیکیشن‌هایی که برنامه‌های وفاداری و پاداش ارائه می‌دهند بسیار برای کاربران جذابند. البته، پاداش هایی که ارائه می‌دهید باید بر اساس رفتارها و ترجیحات فردی کاربران باشد و با سرعت مطلوب و در محیط برنامه تحویل داده شود.

جذب کاربر از طریق ارائه پاداش در اپلیکیشن

7- در تولید محتوا سخاوتمند باشید: 

برای کاربرانتان محتوای مخصوص طراحی کنید، بنویسید و به اشتراک بگذارید. پست‌های وبلاگ و ویدئوهای آموزشی (how-to) به SEO و ASO کمک می‌کنند، به کاربران کمک می‌کنند تا مهارت‌های بیشتری را از اپلیکیشن شما یاد بگیرند، باعث ایجاد محتوای تولیدی توسط کاربران و به اشتراک‌گذاری محتواها در در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند، و حتی می‌توانند به شما کمک کنند تا محتواهایتان را بر روی رسانه‌ها و وبسایت‌های مورد علاقه‌ی کاربران هدفتان قرار دهید.
تاکتیک‌های آسان:
ده‌ها تاکتیک کم‌هزینه وجود دارد که می‌توانند برای هر کمپین بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرند. در اینجا به سه مورد که می‌توانند برای بازاریابی اپلیکیشن‌هایی با بودجه محدود معجزه کنند اشاره می‌کنیم:

8- روابط عمومی را جدی بگیرید:

روزنامه‌نگاران، بلاگرها و شخصیت‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی، زندگی‌شان را با ارائه موضوعات منحصربفرد و بموقع به مخاطبانشان می‌گذرانند. پوشش آنها را برای اطلاع‌رسانی راه‌اندازی/ارتقاء و یا ویژگی‌های جدید اپلیکیشن خود داشته باشید و چیزهایی که نیاز دارند را دراختیارشان بگذارید. فقط مطمئن شوید که این کار را در اوایل فرآیند خود انجام دهید، زیرا بسیاری از آنها به پوشش اخباری که بیش از چند روز از آنها گذشته علاقه‌مند نیستند.

9- استراتژی هک رشد(Growth Hacking) را به کار بگیرید. 

هک رشد یعنی میانبر زدن از شیوه‌های معمول بازاریابی و جلب کاربر، به شیوه‌هایی سریع‌تر، کارآمدتر و کم‌هزینه‌تر.در حال حاضر چه چیزی ارائه می‌دهید که کاربران بیشتر می‌خواهند؟ آن را به آنها بدهید تا نرخ وفادری، عمر مشتری و ارجاعات فرد به فرد اپلیکیشن‌تان بیشتر شود.  برای مثال Dropbox  هک رشد را با ارائه‌ی فضای اضافی به کاربران برای ارجاع دوستان‌شان بکار می‌گیرد، و یا بعضی از توسعه‌دهنده‌ها، شرطی را در میانه‌ی یک بازی موبایلی قرار می‌دهند که طی آن کاربر برای رفتن به مرحله‌ی بعد باید دوستان خود را به آن اپلیکیشن دعوت کند.

10- تبلیغات متقابل انجام دهید و به رقبایتان هم اجازه این کار را بدهید:

توسعه دهندها معمولاً میان اپلیکیشن‌های خودشان تبلیغات متقابل انجام می‌دهند، زیرا این یک راه عالی برای جذب کاربر بیشتر و با هزینه کم و یا بدون هزینه است. اما چیزی که کمتر رایج است اجازه به رقبا برای تبلیغ در اپلیکیشن شماست.( بخاطر ترس از هرج و مرج در IAP ها و …). اما اگر کاربران شما با نصب و استفاده از اپلیکیشن‌تان، وفاداری خود را ثابت کرده‌اند، ارائه محتوای رقابتی و انتشار فراخوان آنها  می‌تواند یکی از به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای جذب کاربران و افزایش درآمد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید