×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ بایدها و نبایدها در اجرای تبلیغات میانی
تاریخ انتشار : 19 شهریور 1396 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

بایدها و نبایدها در اجرای تبلیغات میانی

بایدها و نبایدها در اجرای تبلیغات میانی

اجرای تبلیغات میانی موبایلی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا درآمد خود را افزایش دهند و به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری بر روی تلفن‌های همراه دسترسی پیدا کنند. فرمت‌های تبلیغاتی نظیر میانی،  باعث رشد کسب و کارهای اینترنتی موبایلی شده‌اند و پیشرفت‌های اخیر در تبلیغات میانی موبایل به توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی کمک کرده تا درآمد خود را به حداکثر برسانند. بنابراین برای توسعه‌دهندگانی که به دنبال افزایش درآمد از طریق نمایش تبلیغات هستند، ممکن است این سؤال پیش بیاید که بهترین راهها برای بهینه‌سازی نمایش تبلیغات میانی چه چیزهایی هستند؟ و چگونه تبلیغات میانی موبایلی می‌توانند باعث کسب درآمد بیشتری شوند؟
در این مقاله سعی می‌کنیم که تعدادی از بایدها و نبایدهای کلیدی در پیاده‌سازی تبلیغات میانی موبایلی را ذکر کنیم. نکاتی که شاید به توسعه‌دهندگانی که به دنبال کسب درآمد حداکثری از تبلیغات میانی هستند کمک کند:

اجرای تبلیغات میانی

بایدها!

  • تصحیح و آزمایش بیشتر در اجرای تبلیغات میانی

انجام تست A/B بر روی تبلیغات میانی در اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کند که اجرای تبلیغات میانی را بهینه سازی کنید و درنهایت درآمد خود را افزایش دهید. این مسئله واضح و ساده به نظر می‌رسد، اما زمان‌بر است. تلاش کنید تا از عملکرد مناسب تبلیغات در رسانه‌ی خود، اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال، اگر کاربران بر روی یک تبلیغ در یک زمان و مکان خاص در نرم‌افزار شما، بیشتر از تبلیغ دیگر در همان مکان و زمانی دیگر کلیک می‌کنند نشان‌دهنده‌ی این است که تبلیغ اول را بیشتر می‌پسندند. بنابراین اگر شما بتوانید  نرخ کلیک (CTR) تبلیغات را  در رسانه‌ی خود  به روشی عادلانه بالا ببرید، نشان‌دهنده‌ی این است که شما تبلیغاتی را نمایش می‌دهید که کاربران از آنها لذت می‌برند و احتمال اینکه بتوانید این کاربران را حفظ و درآمد خود را در بلند مدت افزایش دهید بیشتر است.

  •  زمانبندی دقیق را بدست آورید.

دراجرای تبلیغات میانی، نمایش آگهی‌ها به کاربر در زمانی که بتواند بیشترین تعامل و درگیری را با او ایجاد کند بسیار اهمیت دارد. از زاویه‌ی دید کاربر به اپلیکیشن خودتان نگاه کنید. اگر لحظاتی وجود دارد که کاربران بر روی کارکرد اصلی آن اپلیکیشن تمرکز دارند، نظیر مرحله‌ی حساس یک بازی، یا مرحله پاک کردن فایل‌ها در یک اپلیکیشن مدیریت حافظه، نمایش یک تبلیغ میانی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اما اگر کاربر لحظه‌ی برای استراحت در اپلیکیشن دارد، نظیر زمان انتظار برای شروع مرحله‌ی جدید، یا در فاصله‌ی بارگذاری یک صفحه‌ی جدید، نمایش یک تبلیغ میانی می‌تواند این خلاء را پر کند. به زمانی فکر کنید که شما، به عنوان یک کاربر، از دیدن یک تبلیغ خوشحال می‌شوید.

  • تبلیغ‌ها باید از نظر بصری جذاب و مطابق با اپلیکیشن شما باشند.  

همانطور که زمانبندی درست اجرای تبلیغات میانی به آن‌ها کمک می‌کند که در دل یک اپلیکیشن قرار گیرند و با ساختار آن ترکیب شوند، ظاهر مناسب این تبلیغ‌ها هم می‌تواند آن‌ها را به عنوان یک بخش رسمی و جدایی ناپذیر از آن اپلیکیشن به نظر برساند. تبلیغات موبایلی همسان و تبلیغات میانی به این دلیل خوب کار می‌کنند که تنها اطلاعات تبلیغاتی و لینک‌ها را به کدنویسی برنامه شما منتقل می‌کنند و شما می‌توانید اطلاعات و قالب‌بندی تبلیغات را مطابق با سبک برنامه خودتان بسته‌بندی کنید. پس بنابراین در نظر داشته باشید که تجربه‌ی مطلوب کاربران در نرم‌افزار شما ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و فرمت تبلیغ‌ها را طوری ترسیم کنید که به عنوان بخشی از اپلیکیشن جذاب شما به نظر برسند. برای مثال، اگر اپلیکیشن شما دارای رنگ‌های شاد و تصاویر هیجان‌انگیز است، به قراردادن مرزهای روشن و بامزه در اطراف آگهی‌تان فکر کنید یا اگر اپلیکیشن شما جدی‌تر و متین‌تر است، به چگونگی قراردادن تبلیغات در یک قاب ظریف‌تر فکر کنید.

اجرای تبلیغات میانی

نبایدها!

  • به یکبار تنظیم نمایش یک تبلیغ بسنده نکنید.

وقتی که شما تبلیغات میانی را پیاده‌سازی می‌کنید، گزینه‎های زیادی برای دسته‌بندی تبلیغاتی که می‌خواهید نمایش دهید دارید. نه فقط تبلیغ مربوط به بازی‌ها، بلکه دسته‌بندی‌های دیگری نظیر سلامتی و ورزش، خرید، تحصیل و بسیاری دیگر. شما همچنین می‌توانید جزئیات مربوط به مخاطبی را که می‌خواهید هدف قرار دهید، بر اساس اطلاعاتی نظیر محدوده سنی، علایق و منطقه‌ی جغرافیایی لحاظ کنید. این گزینه‌ها، پتانسیل زیادی را برای بهینه‌سازی تبلیغ شما از نظر ارتباط با کاربران، علایق آنها و در نهایت درآمد شما فراهم می‌کنند، اما زمانیکه شما بهترین حالت نمایش یک تبلیغ را پیدا کردید، مهم است بخاطر داشته باشید که علایق تغییر می‌کنند. هرچند که پلتفرم‌های تبلیغات همسان و میانی معمولاً بطور خودکار تعداد دفعاتی که یک تبلیغ می‌تواند نمایش داده شود را ثبت می‌کنند، آنها همچنین می‌توانند علایق را افزایش دهند اگر شما تنظیمات مرتبط و بهتری را برای اجرای تبلیغات میانی جایگزین کنید.

  • اپلیکیشن خود را از تبلیغات میانی اشباع نکنید.

زمانبندی، مهم‌ترین عنصر در نمایش و اجرای تبلیغات میانی است. بنابراین مهم است که آن را برای کاربران خود اشتباه بکار نبریم. بطور مشخص، همه‌ی بازدیدهایتان را فرصتی برای نمایش تبلیغ‌های فراوان نبینید. تبلیغات همسان و میانی، متعهد به تبلیغات برای کاربران به یک روش طبیعی هستند که متناسب با شکل و عملکرد برنامه باشد، بنابراین از تبلیغات بی‌حد و اندازه‌ای که هرچندثانیه نمایش داده می‌شوند اجتناب کنید. در تبلیغات میانی اپلیکیشن‌ها، بهترین راه تمرکز بر روی شکاف‌ها و مکث‌های طبیعی برنامه در طول سفر کاربر است. برای مثال، اگر شما یک بازی پازل با چند مرحله دارید، طبیعی خواهد بود که دربین مرحله‌ها به کاربر استراحت بدهید. این فاصله‌ها، برای کاربر فرصتی برای استراحت و تنظیم مجدد فراهم می‌کند و می‌تواند یک فرصت برای نمایش تبلیغی باشد که بتواند به نحوی به استراحت کاربران کمک کند. نشان دادن و اجرای تبلیغات میانی در بازه‌های زمانی پی‌در‌پی در این نوع برنامه مطمئناً باعث ناراحتی و از دست دادن کاربران خواهد شد.

اجرای تبلیغات میانی در موبایل، پتانسیل این را دارند که منافع زیادی برای کاربران، تبلیغ‌دهندگان و توسعه‌دهندگان  فراهم کنند. آنها با زمانبندی درست، تجربه‌ی کاربری بهتری به کاربران ارائه می‌دهند، برای تبلیغ‌دهندگان توجیه بیشتر و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتر به ارمغان می‌آورند، و برای توسعه‌دهندگان درآمدزایی بهتری دارند. اجرای تبلیغات میانی می‌تواند راه خوبی باشد، اگر بادقت از برخی مشکلات اجتناب کنید و بر روی ویژگی‌های مثبت آن تمرکز کنید، می‌توانید درآمد اپلیکیشن‌تان را بهینه‌سازی کنید و کسب‌وکارتان را رونق ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید