×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ چگونه بهترین فرمت نمایشی را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم؟
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1396 زمان مطالعه : نام نویسنده : admin

چگونه بهترین فرمت نمایشی را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین فرمت نمایشی را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم؟

کمپین تبلیغاتی یا استراتژی درآمدزایی‌تان هرچه که باشد، فرمت‌های نمایشی بسیار متنوعی برای شما وجود دارد. بنابراین مشکل در دسترس بودن فرمت‌های نمایشی نیست، بلکه انتخاب بهترین آنها و هماهنگ شدن با آنهاست.

بهترین فرمت‌های تبلیغاتی برای استفاده کدامند؟ بستگی دارد، اما نه به آن چیزی که شما فکر می‌کنید!

اگر به نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (conversion rate) فکر می کنید، به دلایل زیر قرار نیست در این متن درباره آنها صحبت کنیم:
1- اگر به آنها نیاز دارید، نمودارهای بیشماری از منابع معتبر به راحتی در دسترس شماست.
2- نرخ های کلیک (CTR) بطور کلی به نوع فرمت تبلیغاتی بستگی دارند.
3- درصدی از نرخ کلیک شامل ترافیک ربات‌ها و کلیک‌های اتفاقی است.
4- از همه مهمتر، آمارهای تولیدی انبوه، زمینه‌ی دقیقی را برای شما فراهم نمی‌کنند.
و اما نرخ تبدیل؟ به این راهنمایی توجه کنید:

فرمت‌های تبلیغاتی مزاحم (Interruptive)، تمایل به داشتن نرخ تبدیل بالاتری دارند تا تبلیغات نمایشی (Display ads)، اما کاربران از آنها متنفرند.

شما چه تبلیغ دهنده و چه ناشر باشید، باید این قانون را به یاد داشته باشید. این به شما برای تصمیم گیری اینکه از چه فرمتی برای کمپین خود و یا بر روی وبسایت خود استفاده کنید کمک می‌کند.
اصل اساسی این قانون ایجاد اختلال برای کاربر است، هزینه اختلال برای تبلیغ دهنده و ناشر با سطح اختلال افزایش می‌یابد.
با این وجود، نکات ظریف دیگری وجود دارد که شما به عنوان ناشر یا تبلیغ‌دهنده درنظر بگیرید:

برای تبلیغ‌دهنده‌ها، تنوع فرمت‌ها کلید اصلی است:

شما وقتی با شبکه‌های تبلیغاتی کار می‌کنید، با مزایده‌های مکانیکی و محدودیت‌های ناشران مواجه‌اید: از فرمت‌های گوناگون استفاده کنید تا حیطه‌ی دسترسی خود را به حداکثر برسانید.
هرچقدر که فرمتی در میان تبلیغ‌دهنده‌ها مجبوب‌تر باشد، شما مجبورید پیشنهاد قیمت بالاتری بدهید برای افزایش احتمال رسیدن به مخاطب هدفتان.
تعادلی بین اختصاص بودجه‌تان به فرمت‌های گرانتر و پخش آن بین فرمت‌های متنوع ایجاد کنید. بعضی ناشران برای فرمت‌های خاص محدودیت دارند؛ مثل فرمت‌های مزاحم.
اما اگر ترافیک یک ناشر مخاطب هدف شما باشد، اما فرمت مدنظر شما محدودیت داشته باشد چه؟
دستگاههایی که کمپین شما در آنها دیده خواهند شد نیز باید در استراتژی کمپین شما مورد توجه قرار بگیرند. درصد زیادی از مخاطبین شما به احتمال زیاد تبلیغات شما را درون موبایل خود می‌بینند، که بر ساختار فرمت آگهی تاثیر می‌گذارد. برای مثال، تبلیغات درون برنامه‌ای وقتی در اپلیکیشن دیده می‌شوند، برخلاف همتای نسخه دسکتاپ خود. کمتر احتمال دارد که قفل زمانی داشته باشند.

برای ناشران، ترافیک کلید اصلی است:

توجه اصلی شما به عنوان یک ناشر، باید بر قدرت تحمل اختلال ترافیک‌تان باشد. بطورکلی، هرچقدر ارزش محتوای شما بیشتر باشد، به همان اندازه تحمل اختلال کاربران شما بیشتر است. اگر شماتابحال به یک سایت غیررسمی سرزده باشید، احتمالا مورد بمباران دهها تبلیغ زیرسایت قرار گرفته اید( مخصوصاً اگر آنها در مقابل مسدودکننده‌های تبلیغاتی مقاوم باشند) تنها دلیل اینکه این سایت‌ها کار می‌کنند این است که ارزش محتوای سایت برای کاربر، مهم تر از تجربه کاربری ضعیف و پر اختلال آن است.
چرا آنها از تبلیغات زیرسایت بیشمار استفاده می‌کنند؟ زیرا تبلیغات زیرسایت معمولاً بالاترین نرخ پرداخت را دارند. هرچقدر اختلال کاربری بیشتر باشد، نرخ پرداخت بیشتر خواهد بود.
استراتژی درآمدزایی شما باید تعادلی بین نرخ پرداخت و تاثیر روی تجربه کاربری باشد. آیا شما باید تبلیغ زیرسایت را در استراتژی خود لحاظ کنید؟ برای بعضی‌ها بله، و برای بعضی دیگر نه خیلی.

مخاطب یا ترافیک خود را دنبال کنید.

اطلاعات آماری کافی برای اینکه شما گرایشات کلی را شناسایی کنید وجود دارد. هرچند، این گرایشات نمی‌توانند در فاکتورهای خالصی که مخاطب یا ترافیک شما را تحت تاثیر خود قرار میدهند محاسبه شوند. شما شاید بتوانید از این اطلاعات برای انتخاب اولیه فرمتی که میخواهید استفاده کنید، اما نیاز به تعقیب آنها دارید تا تاثیراتشان را بفهمید.
شما به عنوان ناشر یا تبلیغ‌دهنده، باید گرایشات کلی را بشناسید، بازخوردها را دنبال کنید، و استراتژی خود را بر این اساس تنظیم کنید. در این صورت، به جای ضرر، سود زیادی خواهید برد.

منبع: Adcash

دیدگاهتان را بنویسید